Annons:
Etikett03-att-adoptera-bort
Läst 2264 ggr
MajaL
2011-06-14 15:50

Skulle du kunna tänka dig att adoptera bort?

Om du hamnade i en jobbig och svår situation, hade du då kunnat tänka dig att adoptera bort barnet du väntade?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Buffaomini
2011-06-17 23:50
#1

jag tror inte det, men man vet aldrig…

giffan
2011-06-18 00:21
#2

jag har svårt att tänka mig att jag skulle hamna i en så svår situation… men nej jag skulle inte adoptera bort!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MajaL
2011-06-18 10:06
#3

Ni som svarat nej, är ni själva adopterade?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

giffan
2011-06-18 21:05
#4

#3 Ja och just därför skulle jag inte göra det. Abort är ett bättre alternativ om man upptäcker det tidigt, annars får man allt bita i det sura äpplet och lösa situationen.

Och om det överhuvudtaget skulle bli prat om adoption, så MÅSTE barnet få mycket information som går att öppna och forska vidare på när den dagen kommer!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Buffaomini
2011-06-18 21:54
#5

jo jag är adopterad.

situationen ska vara så extrem för att jag överhuvudtaget ska adoptera bort det. som #4 säger så är abort bättre, om man upptäcker det i tid. håller även med om att adoptionen skulle vara så öppen att h*n skulle hitta mig senare i livet om h*n ville

LaSadie
2011-06-26 22:24
#6

Jag skulle kunna tänka mig att adoptera bort ett barn om det var för barnets bästa. Tror aldrig att en adoption är lätt och vill tro att man gör det för barnets bästa, för att den är värd ett liv som man inte kan ge den för tillfället (eller aldrig).

Annons:
SaraFag
2013-03-09 21:18
#7

Jag har adopterat bort mitt barn, då det var det bästa för barnet.

Upptäckte min graviditet försent, jag var i 6:e månaden (väldigt liten fortfarande och hade kortare blödningar då jag fortfarande åt mina p-piller) och kände mig inte redo ännu för att bli mamma. Märkliga månader som slutade oerhört bra, både för mig och barnet :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

deeremf
2013-03-12 12:43
#8

Nej, vi har ju skyddsnät här i sverige för sådanna situationer. Samt att jag har en flickvän som är ensamstående mamma. Hon skulle aldrig gå med på det.

Upp till toppen
Annons: