Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 2855 ggr
Bela veress
2012-07-06 21:53

vill hitta biologiska föräldrarna

skrev kanske lite kort om mig vetinte vart man ska börja ny här läst runt lite nu och tänkte skriva ett länge inlägg nu.

Det jag vet är att jag hete Béla Veréss och fick med mig min stora syster som är min riktiga syster från Ungern Miskolc som vi är födda i. jag blev adopterad när jag var 4 och ett halvt år gammal och min syster var 7 år, jag bor nu med en svensk familj ute på landet och trivs väldigt mycket men varit en del tuffa tider sedan jag fick reda på att jag var adopterad. jag är tacksam för att mina föräldrar sagt det till mig i tid och inte låtit mig hunnit före att märka att något stämmer inte med våra utseenden.

Har nu varit svensk medmorgare i ca 13 år och det fungerar bra och rullar på i sin ordning men jag vill nu gå tillbaka lite till mina rötter och ursprung för att för hoppnings viss kunna kontaka mina biologiska föräldrar. funderingar om att jag kanske har mer syskon varit stora och år tillbaka har jag frågat och frågat mina föräldrar om det finns fler syskon? svaret har alltid varit nej fast min fråga rätt konstant upprepades. sen släppte jag det ett i några år och för ca 1 år sedan lyste inkorgen på facebook tog det förgivet någon vän som skrivit som man i vanlig fall gör nej utan det var min andra syster som hade sökt upp mig även min syster som jag bor tillsammans med nu. jag blev rätt paff men valde att läsa medelandet som lyde: Hej jag vetinte om det här är en bra ide men jag är din biologiska syster från ungern och du har även en bror här som velat söka upp er, vi skulle vilja snacka mer med er om ni vill ha kontakt) jag fick ett stort leende på läpparna men kände mig riktigt lurad när min konstanta fråga fick svaret nej av mina föräldrar. så jag och min syster frågade ännu en gång ( Har vi några syskon ?) svaret var nej.

sen berättade vi att vi fått kontakt med 2 syskon till och det blev en lite skrämande stämning och vi satte oss ner och gick vidare med saken.

men men nu vet jag att jag har 2 till biologiska syskon som befinner sig ändast 17 mil från mig. och jag och min syster har ännu inte träffat dom då vi varit osäkra på om det är bra för oss men nu slutet av sommaren kommer vi åka ner och träffa dom för första gången.

jag skulle vara verkligen tacksam för hjälp av andra på den här sidan tips vad som helst MVH Anton.

Annons:
giffan
2012-07-07 23:51
#1

Oj det låter verkligen spännamde.

Undrar varför föräldrar alltid vill undanhålla om man har familj eller syskon?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Bela veress
2012-07-11 09:39
#2

ja, har ingen aning men så var det hehe

Upp till toppen
Annons: