Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 3118 ggr
Ketang
1/7/12, 8:03 AM

Adopterad av homosexuella?

För några år sedan gick det en dokumentär på tvn om adopterade som vuxit upp i homosexuella hem. Där visade resultat att väldigt många av dom adopterade var emot att homosexuella skulle få adoptera för att dom själva ansåg att dom farit så illa. Då med tanke på hur omgivning som ex skola, jobb och liknande behandlat dom som haft ex två pappor och ingen mamma osv.

Jag tycker detta är väldigt intressant, för i samma dokumentär tog dom upp att självmord var vanligt bland adopterade från andra länder till vanliga "svensson" familjer.

Jag är inte adopterad själv, så jag får ju fråga då. Ni som är adopterade, tror ni att ni mår sämre än "vanliga" barn (ursäkta uttrycket, vet inte vad jag ska använda för ord) och är det någon här som har adopterats av homosexuella par? Eller snarare vuxit upp i en sådan familj. (Jag har för mig att homosexuella inte får adoptera i sverige än?)

Annons:
Spomenka
1/8/12, 7:23 PM
#1

Homosexuella par kan sedan -03 prövas för adoption precis som heterosexuella par i sverige.
M e n  givarländerna ser inte så positivt på det, t r o r  jag läste att ett homosexuellt par adopterat från något afrikanskt land.
Har tyvärr ingen dokumentation hittat om det.
Men detta hittade jag - http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/15/adop.html  o. det var ju inte odelat positivt direkt.

Men min känsla ligger nog ganska nära de åsikter Joakim Wohlfeil ger uttryck för i artikeln. Likaså är ju min åsikt om adoption färgad av mina egna neg. upplevelser av min egen adoption o. j a  jag har mått betydligt sämre än genomsnittet o. jobbar hårt på att försöka må bättre.

Ketang
1/8/12, 8:00 PM
#2

Hm, jag får inte länken att fungera tyvärr. Mycket nyfiken på den.

Spomenka
1/9/12, 2:02 AM
#3

Försöker igen http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/15/adop.html
annars googla " homosexuella o. adoption+Joakim Wohlfeil " så får du artikeln som första träff.

Lycka till!

Ketang
1/9/12, 9:41 AM
#4

#3 Tack! Den fungerade! Intressant hur folk som själva inte har erfarenhet kan sitta och tycka att vissa saker ska bli lagligt när folk med erfarenhet säger nej Obestämd

Upp till toppen
Annons: