Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 2530 ggr
sebastian091
2011-12-21, 17:40

Gå vidare??

Hej!!

Är adopterad från Indien ( New Dehli )..

Igår hämtade jag ut min adoptionsakt, var ett stort kuvert med massor med papper… Men till min besvikelse så stod det mest hur självka adoptionen gick till och kopior som mina nuvarande föräldrar skrev m.m

Vill tillägga att jag nu på senare dagar har fått kontakt med kvinnan som hade hand om mig på barnhemmet samt hade hand om min adoption, vi mejlar till varandra rätt ofta..

Hon säger i ett mail att det skulle vara svårt för henne att berätta ur min bakgrund, men kan vara så att hon ej vet att jag läst adopitonspapprena?. Enligt föräldrarna jag har här säger dem att hon har berättat att min b- morfar eller farfar hälsade på mej mycket på barnhemmet och att hon som jag mejlar med kände mina biologiska föräldrar..

Hur ska jag gå vidare med detta ??

Kanske ska jag scanna in ett av papprena och få med hennes underskrift samt namnförtydling så hon vet att jag har sett papprena och vet att jag blev lämnad till Sjukhus och kom till Barnhemmet 10 dagar senare ??

Ursäkta mitt rörande inlägg men hoppas någon förstår..

Mvh Sebastian

giffan
2011-12-22, 06:39

Ja jag tycker nog du ska säga att du sett papprena och hoppas att hon vill berätta det hon vet. Förklara även hur viktigt det är för dig att veta sanningen, hur trist den än må vara..

Hoppas du kommer vidare, låter som du har goda möjligheter till det iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

sebastian091
2011-12-22, 12:07

Tack för ditt svar!!

Hon är inte så snabb på att svara på mejl då jag fick senaste mejlet i Tisdags…. Hon har skrivit tidigare att hon jättegärna vill träffa mig i Indien och visa mig barnhemmet… Ska meddela henne då hon svarar mej att jag nu fått adoptionspapprerna och scanna in ett papper med hennes underskrift till henne…

Hoppas hon vill berätta mer då när hon får reda på allt jag vet..

Meddelar när jag fått svar!

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Upp till toppen