Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 2754 ggr
[iurochskur]
3/25/10, 8:50 AM

Spårlöst, mina tårar rinner

Varenda gång jag tittar på programet gråter jag…känner så för dom som söker och ev. hittar sina rötter.

Det är toppen att det finns hjälp att få i sökandet efter sina föräldrar och nära och kära.

Annons:
Spomenka
3/30/10, 4:30 PM
#1

Spårlöst är underbart!! Tack var det programmet är j a g  där jag är idag..

giffan
3/30/10, 5:43 PM
#2

#1 Okej, vad bra att några blir hjälpta tycker jag.

Jag har bara dålig erfarenhet av dem, tyvärr.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[iurochskur]
4/4/10, 9:17 AM
#3

Tittut!

giffan
4/4/10, 4:13 PM
#4

Tänkte du hitta alla?

Duktig du är.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Jacek87
12/1/10, 12:51 AM
#5

Är det bara repriser som visas av Spårlöst numera?

giffan
12/1/10, 11:16 AM
#6

#5 Nä det ska vara nya program som gjordes i år. Just nu kan man inte söka dit… har gjort det igen… och hoppas snart att även jag kan få hjälp.

Men tydligen måste man veta rätt mycket själv för att det ska kunna bli något program av det.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
RuiXue
1/16/11, 10:20 PM
#7

Jag gråter också varje gång jag ser spårlöst. Mamma blev bortadopterad när hon var liten för mormor hade problem att få lägenhet som ensamstående mor på 50-talet. 1997 ringde en okänd man på mammas födelsedag, det visade sig vara hennes yngre halvbror på pappans sida. Efter det började mamma söka min mormor, och fann henne. Sedan 1997 har vi fantastisk kontakt med min mammas biologiska familj och mormor hade väntat i 43 år på att mamma skulle höra av sig.

Det var som Spårlöst, fast utan TV team. Men när jag ser spårlöst så tänker jag tillbaka på mammas sökande efter min mormor, och det där första telefonsamtalet när mormor läst brevet som mamma skickat. Jag var den första som pratade med henne. Någon vecka senare träffades vi på riktigt.

Jennie


giffan
1/17/11, 12:26 AM
#8

#7 Oj vad det där låter bra, tänk jag verkligen önskar att flera skulle kunna få uppleva det.

Varje år jag fyller år så tänker jag lite extra på min biologiska mamma, och undrar om hon tänker tillbaka på den dagen oxå.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Emmelie89
3/12/11, 3:07 AM
#9

Det programmet kan jag inte ens kolla på utan att fälla en tår, det går liksom inte, och ju äldre jag blir funderar jag och funderar, jag vill verkligen veta vad som hände den dagen och varför? Samtidigt som jag är så sjukt …. arg på min mamma, för jag förstod inte först hur man kan lämna bort sitt eget barn, men nu förstår jag, lite iallafall.. Men jag vill veta, jag vill verkligen. Men om man nu ska börja söka, vart blrjar man?

giffan
3/12/11, 8:50 AM
#10

#9 Om du vill söka till programet så går du in på tv 4 och sen finns det en flik för spårlöst. Kolla där, för man ska maila en massa uppgifter om sig själv.

Lycka till och säg till om du inte hittar å ska jag hjälpa dig vidare.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[ceder88]
5/2/11, 9:24 PM
#11

Hm… Ingen ide för mig att söka ser jag. Man ska tydligen ange vad min mamma (i mitt fall) har för person nr, vart hon sågs senast, vad hon jobbar med m.m för att troligtvis ha en chans att få komma med i programet. Om jag visste allt detta så skulle jag kunna hitta henne själv utan någon hjälp ju.

giffan
5/2/11, 10:38 PM
#12

#11 ja precis! verkar vara en bluff det där..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Spomenka
5/8/11, 9:55 PM
#13

Verkar vara högre krav numera än när jag skickade in o. fick hjälpRynkar på näsan..

Annons:
giffan
5/8/11, 10:19 PM
#14

#13 Ja det e nog det, för jag vet rätt mycket, men har iaf inte fått hjälp..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: