Annons:
Etikett15-om-sajten
Läst 1272 ggr
giffan
2009-02-13 09:12

Önskemål på artiklar.

Tänkte höra vad ni har för önskemål på artiklar?

Behöver vi artiklar eller är forumet bra som det är när man kan diskutera erfarenheter?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
giffan
2009-02-13 09:13
#1

Jag skulle vilja läsa om någons erfarenhet om hur det är att vänta och hämta ett barn.

Det är något jag aldrig kommer att få uppleva, så det vore jätte roligt att få läsa om hur det gårtill.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
2009-02-23 00:52
#2

Ingen som har några andra önskemål??

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

AnneN
2009-02-23 15:44
#3

Skulle vilja läsa om hur man kan gå till väga för att finna sina biologiska föräldrar och hur det är att för första gången träffa sina biologiska föräldrar, eventuella syskon och släktingar.

Hur det har varit att växa upp och veta att man är adopterad, om adoptivföräldrarna har behandlat en likadant som de har behandlat eventuella biologiska barn.

Hur det är att jobba på en adoptionsbyrå.

Hur man som adoptivförälder kan berätta för barnet att han/hon är adopterad och i vilken ålder bör man berätta det.

Hur är det att som adoptivförälder se sitt barn leta efter de biologiska föräldrarna och eventuellt även finna/träffa dem?

Hur är det att vara biologiskförälder och välja att adoptera bort sitt barn.

Hur är det som biologisk förälder att för första gången träffa sitt barn igen efter adoptionen.

Hur är det för biologiska syskon att för första gången träffas i vuxen ålder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

giffan
2009-07-26 23:55
#4

Puttar upp.

Är det någon som har varit med om det Anne vill läsa om? Jag garanterar att hon inte är ensam om att vilja läsa om detta!

Kontakta mig så hjälper jag till att lägga ut artikeln, man får vara anonym om man vill.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
2010-04-29 11:07
#5

Puttar upp om det finns någon som vill skriva något. Kontakta mig då.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

HannaT
2010-04-30 00:29
#6

Jag skulle vilja läsa om folk erfarenheter, både från dem som adopetarar och är adopterade.

Kanske kan du skriva om hur det är att jobba på en adoptionsbyrå? Vem är det egentligen som "ställer och styr", organisrerar, planerar? Det borde ju vara relativt lätt att få en intervju med någon som jobbar med detta.

Jag har själv ingen erfarenhet av adoption, men det var lite spontana tankar.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Annons:
giffan
2010-04-30 01:31
#7

Ja jag ska se vad jag kan få till. Låter ju faktiskt spännande.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: