Etikett02-att-adoptera
Läst 1695 ggr
Trixyman83
2009-10-14, 00:44

Undrar????

Jag Undrar om det är någon som vet.Olika faktorer varför den biologiska mamman var tvungen att lämmna barnet.

Jag Kommer från Indien och undrar om någon vet något om detta ????????

Mvh:Christian

giffan
2009-10-14, 10:21

Jag vet att min mamma var ung och var mitt i en utbildning och barn passade sig inte just då. Hon var heller inte gift. vad jag förstått så adopterade hon bort mig för att barnet skulle få det bättre…

Min bror blev bortadopterad för att mamman inte var gift och för att han inte var "ren" Han har en ljus och en mörk förälder… Det passade sig tydligen inte, så hans mamma riskerade att bli utsparkad ur hemmet.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Trixyman83
2009-10-15, 01:02

OK jag förstår.Jag Försöker ta reda på information Varför jag blev lämmnad.Jag har kommit fram till lite information. Att jag lämmnades bara 4 Km från Indiens största Red Light District.Till ett Barnhem.Men Man ska Ju inte hoppas det värsta.Tack för svaret

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

giffan
2009-10-15, 01:42

#2 Hur gammal var du då du lämnades? Vet någon det?

har du kontakt med barnhemet där du var?

~ Anneli ~ 

Trixyman83
2009-10-15, 13:15

Jag vet inte hur gammal jag var när jag kom till barnhemmet.Men sammanlagt så var jag där 8 mån. Men jag kom först till ett Barnhem som heter Ashwini nursing home.Och sedan så skickade de mig till Holy Cross Där mina Föräldrar betade för underhåll.Och sedan en annan familj som hämtade mig. Jag tror verkligen att jag föddes på nursing home.När jag tittat på kartor.

Cezanne
2009-10-16, 16:23

Fick dina adoptivföräldrar höra någonting som inte stod i dina papper? Jag jobbar som adoptionshandläggare och vet att man i Indien oftast inte skriver ut så mycket som man vet i de officiella handlingarna. Oftast görman det för att skydda den biologiska modern som är ung och ogift.

Trixyman83
2009-10-16, 17:13

Jag har inte riktigt frågat dem.Men jag tror inte det.Har inget bra förhållande med dem riktigt. Men Tror du det kan finnas möjligt på barnhemmet? att kanske få ett namn eller efternamn? Jag har fått ett första namn från indien. Men det vet jag inte om jag fick det på barnhemmet eller av min biologiska mamma.

Cezanne
2009-10-16, 23:32

Kolla upp med barnhemmet om det finns någon som jobbat där länge och som kanske kommer ihåg dig. Jag vet fler än en vuxen som är adopterad från Indien som fått information på det sättet.

Trixyman83
2009-10-16, 23:58

Ok Tack så mycket!

giffan
2009-10-17, 01:19

#8 Och lova att du skriver här och talar om hur det går!!!

Jag blir så nyfiken, håller alla tummar jag har…

~ Anneli ~ 

[iurochskur]
2010-04-05, 19:10

Hello Alien!

Upp till toppen