Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 3013 ggr
Trixyman83
2009-12-05 04:49

Är jag den enda,

Varför har man så stort behov av sitt förflutna..Går inte en dag utan man tänker på det..Var man kommer ifrån. Och hur ser ens föräldrar ser ut. Tror att visa adopterade inte tänker så mycket på blodsband. VIssa väljer att söka och vissa inte.-De som väljer att inte söka.! Varför? bättre uppväxt?

Annons:
giffan
2009-12-05 14:28
#1

Jag känner precis som du.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

lillsandra
2009-12-07 07:52
#2

jag kan bara utgå från mig själv. jag e faktiskt inte ett dugg intresserad av att leta upp mina biologiska föräldrar. kan bero på att jag haft en toppen mamma (hon adopterade mig och syrran som ensamstående) och på en bra uppväxt. har varit i thailand flera gånger och kan tyvärr bara säga att jag efter en vecka blir irriterad och snäser åt folk som försöker prata med mig på thai och inte kan förstå att jag inte pratar språket. i sverige så har jag bra erfarenhet av folk från thailand som jag träffad i samband med träffar på thailänska ambassaden. däremot om jag går ut och det e thailänskor på krogen så mötes jag oftast av knuffar i ryggen, att de pekar finger etc åt mig. så jag e lite anti både mot hur de behandlar mig som adopterad i sverige och jag tror att det bidragit lite mer till att jag inte vill.

Trixyman83
2009-12-08 00:13
#3

OK. jag förstår.  jag är ju adopterad från indien men har inte samma problem kanske.Men woow att du ifall varit i Thailand. Jag har ju aldrig varit i mitt födelseland.Nej tycker det är konstigt att man kan bli bemött på två olika sätt.hur gammal var du när du kom hit?

lillsandra
2009-12-08 07:42
#4

jag var 2 månader när jag kom till sverige. så det kan ju va en bidragande faktor, jag minns inget från landet jag kommer ifrån. hur gammal var du? man ska tänka på en sak som kille om man åker till sitt hemland. en bekant joel har aldrig åkt till thailand, orsaken är att han kan bli tvingad till värnplikt. han funderar på att åka nu då han nu är runt 35. men å andra sidan så står ju faktiskt min thailänska ort där jag är född i passet. jag vet att man kan ändra det nu.

giffan
2009-12-08 09:24
#5

#4 Är du säker på att man kan bli tvingad värnplikt om man inte är medborgare i landet? Jag vet att mina föräldrar var noga med att ta bort det dubbla medborgarskapet jag och min bror hade för att han skulle slippa åka till USA och göra värnplikt.

I mitt pass står oxå min födelse ort, och nu när jag gjorde nytt pass frågade de om jag ville att det skulle stå med, och jag vill klart ha det stå kvar, det är ju iaf där jag är född.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
2009-12-09 00:09
#6

Jag Var 9 mån. När Jag kom till sverige. Hmmmm har oxå tänkt på det. Men jag har kvar mitt medborgskap från Indien.Men finns oxå en möjligt att man måste göra värnplikt.Skäms NEgativt.

Men vet ej ritkigt hur det fungerar med det ida.Men en grej man  ska kolla upp =)

Annons:
lillsandra
2009-12-09 07:47
#7

kontakta Indiska ambassaden. de kan säkert hjälpa dig med de frågorna. min syster var i Indien förra vintern, vi är väldigt olika. hon är mer som en prinsessa. hon skulle vara där i 6 veckor men ville hem efter 3 dagar. vad jag själv har förstått så är Indien  väldigt fattigt. hon vägrade åka tåg för folket luktade illa och ville inte bo med pöbeln på 3* hotell, så hon bodde bara på 4-5* hotell. sen flög hon överallt. vad hon fick ut av resan har jag inte fattat för hon vägrade träffa de vanliga människorna.

Trixyman83
2009-12-09 21:36
#8

Yepp Jag ska kontakta ambassaden och kolla så man är helt säkert. Ok men kul kanske ändå att ha varit i indien. vet att det är mycket fattigt i indien. Har kollat mycket på det internet och tv..Önskar egentligen att man var mer insatt lite i sitt land med lite kultur och så. Jag har ju aldrig varit I mitt hemland!! Min största önskan just nu Jag är ju även intressard av mina biologiska rötter….känner att det är nått jag måste göra.

giffan
2009-12-09 22:15
#9

#8 Då kan ju ambasaden kanske vara en bra start. Bra att sätta sig in i kulturen och landet före man får möjlighet att åka dit.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
2009-12-09 23:19
#10

sant sant….Fick oxå svar på spålöst att de hade fått mailet.!"!!!!!

giffan
2009-12-09 23:31
#11

#10 Häftigt… sa de om ditt fall var av intresse?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
2009-12-10 00:20
#12

Nej de sa bara att de hade fått ansökan….inget mer. Jag skrev och undrade så de verkligen hade fått det men det hade dom..

giffan
2009-12-10 03:02
#13

Okej då får vi vänta hoppas och hålla tummarna lite till.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
giffan
2010-01-22 21:46
#14

Du det verkar inte bli vi denna gången… hoppas på nästa.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Matspoona78
2010-01-29 20:55
#15

Någonstans är vi de oönskade barnen utan större chans i livet som ändå vunnit högsta jackpott genom att bli adopterade till Sverige. Grejen är att våra tankemönster o samhället samt det sociala spelet följer med oss i vuxen ålder, vi blir ofta högmodiga och av-distanserade i våran vardag samt har mycket obearbetad sorg inom oss som i viss. mån är omedveten,Häftigt va,he he jobbar med en avhandling om ursprung just nu och skillnaden mellan att vara Adopterad och Invandrare i Sverige.

giffan
2010-01-30 04:39
#16

#15  Oj vad intressant. Obearbetad sorg… det lät intressant. Hur ska man kunna hjälpa ett adopterat barn att bearbeta sorgen?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: