Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 2441 ggr
giffan
2009-07-08 11:34

Snabb kurs i engelska

Någon som vet vart man kan gå en snabbkurs i engelska??

jag har endast grundskole engelskan, och det känns som det var ett tag sedan jag gick i skolan och skulle behöva friska upp minnet lite.

Vart kan man få tag på sådana kurser och vad kostar det att gå en sån?

Kanske någon här som har gått en kurs och vill berätta om du blev säkrare på engelska språket efter.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Tussebus
2009-07-14 18:44
#1

Det finns ju såna där cd:s/ ljudböcker att köpa, kanske en sån hjälper att fräscha upp engelskan? Annars funkar det lika bra att läsa böcker på engelska (tycker jag).

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
2009-07-14 23:55
#2

#1 Ja ljudbok är nog bra. Läsa böcker vet jag inte, då kommer jag nog inte fatta något om vad bokenhandlar om Glad

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Fidelina
2009-08-15 19:30
#3

Folkuniversitetet har väl ganska bra språkkurser överlag, prova att höra efter med dem! Där brukar man också kunna ta exempelvis first certificate-examen.

Kan rekommendera att läsa Barbara Erskines historiska romaner på engelska, det är jättebra träning samtidigt som historierna är så fantastiskt spännande att man inte kan slita sig från böckerna.

Det finns en annan bra bok, skriven på engelska av Ruth Prawer Jhabvala, som handlar om två parallella kvinnoöden i Indien. Boken heter "Heat and Dust" och är inte så tjock, den innehåller också i slutet en del bra övningar. Kan rekommenderas! Livsödena är också mycket gripande, romanen har vunnit en massa priser.

giffan
2009-08-16 01:37
#4

Jag vet inte om det är så bra att läsa böcker… känns som att jag kommer att missa mycket om jag inte förstår.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Pleasant
2009-08-17 16:49
#5

Jag kan hjälpa ;) hehe.. Jag går sista året på gymnasiet och har MVG i mina två engelskkurser, har haft VG-MVG i högstadiet också. Ska börja läsa min tredje engelskkurs "affärskommunikation engelska" nu snart.

Är det något speciellt du behöver hjälp med så hojjta till :)

Annars finns det ju som sagt ljudböcker, eller att man kollar på engelskfilmer utan textning :)

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

 

Min blogg: Miijauh

giffan
2009-08-18 00:02
#6

#5 Oj vad avis jag blir.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Pleasant
2009-08-18 13:56
#7

#6, Det behöver du inte vara! Jag har bara väldigt lätt för att lära och komma ihåg :)

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

 

Min blogg: Miijauh

giffan
2009-08-18 20:18
#8

#7 Önskar jag hade det med, men jag lär mig nog om jag kämpar lite…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Pleasant
2009-08-18 20:43
#9

#8, Kämpa på :) Hojja till om du behöver hjälp så ska jag försöka hjälpa till :)

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

 

Min blogg: Miijauh

giffan
2009-08-18 21:08
#10

Tack det ska jag lägga på minnet!

Kommer säkert behöva lite hjälp senare här, för jag ska fylla i en massa papper… Skickar ett PM till dig då om det e OK?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Pleasant
2009-08-18 22:41
#11

#10, Absolut! Jag ska försöka hjälpa så gott jag kan =)

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

 

Min blogg: Miijauh

Upp till toppen
Annons: