Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 1072 ggr
giffan
2009-07-28 00:04

Syskon

Hur många syskon har du? Både biologiska och inte biologiska hel/halv syskon räknas.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
[Norum]
2009-07-28 00:13
#1

Jag skrev 3 men egentligen räknar jag bara 2.. Jag har en syster som jag inte har träffat på många år. Sen -88 har jag träffat henne en gång på ett 75-årskalas och så på mammas och pappas begravningar. Men hon är ju min biologiska syster så..

giffan
2009-07-28 00:20
#2

Jag röstade 1 syskon, då jag har eller hade en adoptivbror. Men sen kom jag på att min adoptivmammma hade ett barn hon adopterade bort, så med honom skulle det ju vara 2 syskon.

och sen vet jag ju inte om jag har biologiska syskon.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Pirkkolino]
2009-07-28 02:32
#3

Jag röstade 5 och alla är mina halvsyskon, men jag har träffat bara en av de. Mina 3 fostersyskon känner jag väl dock träffar de inte nuförtiden heller. De bor inte i Sverige.

annemaria1962
2009-07-31 02:21
#4

har en bror som är 8 år äldere. men har ingen ordentlig kontakt. eftersom det finns så mycket problem…

LostHorse
2009-07-31 03:39
#5

Hej på er!

Min man, vars mor kom som krigsbarn till sverige,och dog när han var 6..då stack hans far,för gott ,utan.. att säga något..trodde han,ja!

..efter ung. 4 år kommer hans fröken fram till honom(4;e klass)-o säger"Vi hörde ,att du fått en liten bror, gubben.."

Gissa om min man var snabb med o pila upp till BB o försöka få tag i främst,hans pappa..och naturligtvis få reda på om detta fröken sa var sant!

På den tiden fick ej minderåriga,gå in på sådana ställen själva ,utan man ville ju att en vuxen skulle följa med. Nu var han ju bara "avlämpad",hos den som tagit sig an honom..så han fick vänta 40 år med att få reda på hur många halvsyskon som fanns,pappan hade bytt namn o även skilt sig-så det tog mycket tid,innan vi visste någonting.

På det hela tror vi att han har två-som vi vet..

Dessutom,går historien om.. att innan, min egen far-innan han kom till Sverige-hade en fru i Vitryssland ,som (när hon gjorde ett besök i sverige)..under mina föräldrars förlovningstid..

…promenerade in i hallen o visade min mor äkteskapsbevis o sa att hon var gravid+gift med min far!?….så vem vet,man kanske har en liten söt syrra/bror..någonstans..men det är återigen en annan historia!

Kram ella/Lost Horse

Buffaomini
2009-07-31 18:30
#6

har två syskon. en bror som är adopterad, inte från samma biologiska mamma men samma land
sen en lintott, som pappa fått med sin nya från, den biologiska vägen

sen vet jag att min biologiska pappa hade en eller två söner när jag föddes. inga som jag räknar som syskon

pappas nya fru har två döttrar, ingen som jag räknar som systrar. vi har ingen kontakt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: