Etikett02-att-adoptera
Läst 1783 ggr
giffan
2009-05-27, 09:39

Nu blir det svårare att adoptera

Allt svårare att adoptera

Länk

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Tussebus
2009-06-03, 23:32

Äsch vad sjukt! Jag tycer det är jätteknäppt  att man inte får adoptera om man är fattig, singel eller fet. Man kan väl bli en bra förälder ändå?

Du blir väl inte en sämre förälder om du är kroniskt sjuk?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
2009-06-04, 00:44

Nja… kroninskt sjuk beror ju lite på vad det gäller. Man ska ju orka att ta hand om ett barn med.

~ Anneli ~ 

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Tussebus
2009-06-04, 00:51

iofs tänkte på det också men det finns ju kroniska sjukdomar och kroniska sjukdomar Glad dvs de kan vara olika besvärande eller vad man ska säga. Men det är för mycket regler och saker..jag gillar det inte riktigt…

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
2009-06-04, 01:19

Nä, men man försöker nog se till att de barn som behöver nya ham inte ska förlora sina föräldrar. Men man kan inte garantera sig mot sådant, det kan ju ta slut i skiljsmässa med, och det behöver man ju inte skriva på att man inte tänker skilja sig… ännu iaf.

~ Anneli ~ 

Tussebus
2009-06-04, 14:22

Sant. Fast det är ju likadant i alla familjer: man kan ju inte veta om man nån dag kommer till en punkt då man vill skiljas eller om man får en kronisk sjukdom e.dyl.

giffan
2009-06-04, 15:15

Jo det är oxå sant. Men det är ju bra om dessa barn som inte har familjer kan ges bästa förutsättningarna.

~ Anneli ~ 

Tussebus
2009-06-04, 15:58

Det är sant det med Glad

giffan
2009-06-04, 20:34

#7 Men ibland blir det för mycket välvilja så det blir fel…

~ Anneli ~ 

Tussebus
2009-06-05, 00:23

Det stämmer det med. "Lagom är bäst" heter det visst, men hur vet man när det är lagom, då?

giffan
2009-06-05, 01:00

Ja det kan man fundera på. Finns ju säkert massor med par som skulle vara 100 gånger bättre som föräldrar, men faller ut på ålder eller sjukdom eller annat… Sen finns det par som skaffar egna barn som egentligen inte borde ha barn… så det där är säkert jätte svårt.

Men nog tycker jag att det borde vara helt individuellt villka som borde få adoptera. Men det är juinte bara sverige som bestämmer, givar länderna har ju sitt ord med i spelet oxå.

~ Anneli ~ 

[lisalll]
2009-06-06, 23:50

fattig man kan ju få komma tll ett bätre hem om man ändå är lite medel men om man är ur fatti förstår jag

giffan
2009-06-07, 02:18

#11 Ja man måste ju kunna försörja sin familj iallafall.

~ Anneli ~ 

[lisalll]
2009-06-07, 09:43

aa

MoiraIne
2009-07-03, 01:50

såna regler blir självklart helt fel. men det där ekonomiska kravet har väl funnits rätt länge egentligen, eftersom det ju kostar en hel del att adoptera?

men att länderna i större utsträckning försöker hitta egna lösningar till föräldralösa barn tycker jag är bra (om dom inte hamnar på nåt barnhem där ingen bryr sig förstås). jag tror nog att man mår bäst av att växa upp i det land man föds i, så länge man har nån som bryr sig och kan ta hand om en.

Upp till toppen