Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 2273 ggr
Tussebus
3/26/09, 9:39 PM

Fortsättning på berättelsen

Detta har hänt:

Regnet smattrade mot rutan. Gårdagens bröd var torrt och jag fick ont i magen. När ingen svarade på mina idoga brev funderade jag på att börja skriva dikter istället. Jag ska översätta en text, innehållet är ännu inte offentligt men om jag jobbar på riktigt flitigt så kanske jag hinner innan någon annan hinner före.

Aldrig att jag ska ge upp medan regnet ännu smattrar och timmarna går. Snart är de sista brödsmulorna torra och orden hittar ingen direkt fart utan verkar ligga i smält kola.

Så de var bara att komma på nya tankar och ta på sig regnrocken och gå ut i regnet, för att fundera vidare på vad dagen bär med sig som kunde vara gångbart. I ett Nytt brev jag tänkt på. När jag där gick och halkade runt bland blöta löv så plötsligt fick jag syn på något som stack upp Vad var det? Jag gick försiktigt närmare, men ryggade plötsligt till, hade aldrig sett något liknande. Det var runt och fyrkantigt samtidigt, ganska litet och likt en liten igelkott, men utan taggar.

Funderade ett ögonblick om jag skulle våga ta mig närmare, eller vända om. Plötsligt rörde det sig, och jag såg vad det var Lite otäckt var de ändå och jag visste fortfarande inte om jag vågade försöka närma mig den stora jätten som var ganska liten för att vara så stor och förskräcklig.

Rädd men samtidigt nyfiken tog jag nu ett steg fram den verkade inte farlig. Det såg nästan ut som om den ville nåt, som den skrattade åt mig för i blicken såg man också en ironiskt ilsken blick och den kunde nog skräma, men den liksom drog på mungipan.

Nu vart du bra rädd! sa den, lite lätt roande. Vid det här laget hade jag glömt både regn och rusk. Kanske att jag skulle ta med den hem? Jag stoppade handen i väskan för att se om kameran var där fortfarande. Men istället så fastnade jag med fingrarna i något klibbigt och slemmigt. Vad nåt kletigt.

 Innan jag hunnit se vad det var, närmade sig en geting och då blev det en väldig fart för jag är allergisk mot getingar. Hysteriskt slog jag omkring mig och skrek som en stucken gris.

 Då försvann den den mystiska saken som ett skott. Jag stod kvar och väntade på att någon annan skulle inse det fullständigt absurda i vad jag trodde jag råkat ut för. Klockan började samtidigt larma, och oljudet fick grannarna att vakna. Nu skulle Putte varit här! Sakta vände jag ryggen åt varelsen under stenen.

Styrde stövlarna in på den rätta vägen, men kunde jag verkligen bara lämna mitt nyupptäckta fenomen utan att nånsin få reda på om det verkligen var ett ondskefullt monster?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Tussebus
3/26/09, 9:41 PM
#1

Jag stannade till och tänkte

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
3/26/09, 9:47 PM
#2

en sekund. Kunde det möjligen

AnneN
3/26/09, 10:13 PM
#3

vara så att det egentligen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoiraIne
3/26/09, 10:14 PM
#4

bara var jag som kunde

giffan
3/27/09, 12:23 AM
#5

se varelsen? Jag gick framåt

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

AnneN
3/27/09, 1:19 AM
#6

då jag plötsligt kom på

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
giffan
3/27/09, 2:17 AM
#7

att nu var det dax

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/27/09, 5:27 PM
#8

att göra slag i saken.

Tussebus
3/27/09, 6:36 PM
#9

Jag öppnade munnen för att

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
3/27/09, 7:11 PM
#10

sjunga en sång, men kom

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
3/27/09, 7:14 PM
#11

inte på någon. Istället började

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
3/27/09, 7:17 PM
#12

jag vissla, det kittlade på

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
3/27/09, 7:18 PM
#13

hakan. Fy 17 vad det

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
giffan
3/27/09, 7:20 PM
#14

va irriterande. Nu skulle jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
3/27/09, 7:21 PM
#15

bara vilja gå hem och

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
3/27/09, 7:27 PM
#16

lägga mig i ett varmt

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
3/27/09, 7:32 PM
#17

bad. Sagt och gjort: bestämt

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
3/27/09, 8:31 PM
#18

vände jag återigen på klacken

Tussebus
3/27/09, 8:46 PM
#19

för att ta mig hem.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
3/27/09, 9:02 PM
#20

Hann bara några steg så

Annons:
Tussebus
3/27/09, 9:06 PM
#21

snubblade jag över ett nytt

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
3/27/09, 11:00 PM
#22

problem. Jag kommer aldrig hem

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/27/09, 11:03 PM
#23

om det ska fortsätta så

giffan
3/27/09, 11:15 PM
#24

här. Regnet hade  upphört nu

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/27/09, 11:29 PM
#25

och solen började kika in

giffan
3/27/09, 11:32 PM
#26

Jag tänkte just ta på

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/27/09, 11:42 PM
#27

solglasögonen när jag kom på

Annons:
giffan
3/27/09, 11:47 PM
#28

att jag tappade väskan vid

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/27/09, 11:54 PM
#29

lövhögen med den mystiska varelsen.

giffan
3/28/09, 12:14 AM
#30

jag stannade upp och tittade

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/28/09, 12:22 AM
#31

tillbaka mot lövhögen, det verkade

giffan
3/28/09, 1:35 AM
#32

som om lövhögen var borta.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/28/09, 1:51 PM
#33

Jag tittade mig förvirrat omkring

giffan
3/28/09, 2:22 PM
#34

Hade jag gått åt fel

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
MoiraIne
3/28/09, 7:42 PM
#35

eller vad var det som

giffan
3/29/09, 12:24 PM
#36

hände? Va det här bara en

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
3/29/09, 12:49 PM
#37

detta har hänt:

 Jag stannade till och tänkte en sekund. Kunde det möjligen vara så att det egentligen bara var jag som kunde se varelsen?

Jag gick framåt då jag plötsligt kom på att nu var det dax att göra slag i saken. 

Regnet smattrade mot rutan. Gårdagens bröd var torrt och jag fick ont i magen. När ingen svarade på mina idoga brev funderade jag på att börja skriva dikter istället. Jag ska översätta en text, innehållet är ännu inte offentligt men om jag jobbar på riktigt flitigt så kanske jag hinner innan någon annan hinner före.

Aldrig att jag ska ge upp medan regnet ännu smattrar och timmarna går. Snart är de sista brödsmulorna torra och orden hittar ingen direkt fart utan verkar ligga i smält kola.

Så de var bara att komma på nya tankar och ta på sig regnrocken och gå ut i regnet, för att fundera vidare på vad dagen bär med sig som kunde vara gångbart. I ett Nytt brev jag tänkt på. När jag där gick och halkade runt bland blöta löv så plötsligt fick jag syn på något som stack upp Vad var det? Jag gick försiktigt närmare, men ryggade plötsligt till, hade aldrig sett något liknande. Det var runt och fyrkantigt samtidigt, ganska litet och likt en liten igelkott, men utan taggar.

Funderade ett ögonblick om jag skulle våga ta mig närmare, eller vända om. Plötsligt rörde det sig, och jag såg vad det var Lite otäckt var de ändå och jag visste fortfarande inte om jag vågade försöka närma mig den stora jätten som var ganska liten för att vara så stor och förskräcklig.

Rädd men samtidigt nyfiken tog jag nu ett steg fram den verkade inte farlig. Det såg nästan ut som om den ville nåt, som den skrattade åt mig för i blicken såg man också en ironiskt ilsken blick och den kunde nog skräma, men den liksom drog på mungipan.

Nu vart du bra rädd! sa den, lite lätt roande. Vid det här laget hade jag glömt både regn och rusk. Kanske att jag skulle ta med den hem? Jag stoppade handen i väskan för att se om kameran var där fortfarande. Men istället så fastnade jag med fingrarna i något klibbigt och slemmigt. Vad nåt kletigt.

 Innan jag hunnit se vad det var, närmade sig en geting och då blev det en väldig fart för jag är allergisk mot getingar. Hysteriskt slog jag omkring mig och skrek som en stucken gris.

 Då försvann den den mystiska saken som ett skott. Jag stod kvar och väntade på att någon annan skulle inse det fullständigt absurda i vad jag trodde jag råkat ut för. Klockan började samtidigt larma, och oljudet fick grannarna att vakna. Nu skulle Putte varit här! Sakta vände jag ryggen åt varelsen under stenen.

Styrde stövlarna in på den rätta vägen, men kunde jag verkligen bara lämna mitt nyupptäckta fenomen utan att nånsin få reda på om det verkligen var ett ondskefullt monster?

 Jag öppnade munnen för att  sjunga en sång, men kom inte på någon. Istället började jag vissla, det kittlade på hakan. Fy 17 vad det va irriterande. Nu skulle jag bara vilja gå hem och lägga mig i ett varmt bad. Sagt och gjort: bestämt vände jag återigen på klacken. Och solen började kika in.

Jag tänkte just ta på solglasögonen när jag kom på att jag tappade väskan vid lövhögen med den mystiska varelsen. jag stannade upp och tittade tillbaka mot lövhögen, det verkade som om lövhögen var borta.

Jag tittade mig förvirrat omkring. Hade jag gått åt fel eller vad var det som hände? Va det här bara en

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Tussebus
3/29/09, 12:50 PM
#38

dröm? Konfunderad nöp jag mig

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
3/29/09, 2:43 PM
#39

i armen och kunde konstatera

giffan
3/29/09, 2:55 PM
#40

att jag var vaken, men

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/29/09, 2:58 PM
#41

hela situationen verkade så absurd

Annons:
giffan
3/29/09, 3:03 PM
#42

gick jag här och dagdrömde?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/29/09, 3:11 PM
#43

Jag tog telefonen och ringde

giffan
3/29/09, 3:22 PM
#44

min enda riktiga vän. Som

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/29/09, 3:30 PM
#45

alltid när jag tvivlade på

giffan
3/29/09, 4:36 PM
#46

något hade bra svar. Men

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
3/31/09, 12:32 AM
#47

bara för det svarade han

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
3/31/09, 1:50 AM
#48

Vad larvig du är, det

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Tussebus
3/31/09, 1:33 PM
#49

är klart du har gått

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
3/31/09, 6:57 PM
#50

och virrat bort dig igen

giffan
3/31/09, 10:41 PM
#51

Vart är du någonstans? Jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
3/31/09, 10:44 PM
#52

försökte erinra mig vart jag

giffan
4/1/09, 12:03 AM
#53

var, men helt plötsligt kunde

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/1/09, 12:10 AM
#54

jag inte ens se marken

giffan
4/1/09, 12:12 AM
#55

jag visste inte om jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Tussebus
4/1/09, 4:08 PM
#56

var i skogen eller utanför

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
4/1/09, 10:44 PM
#57

djurparken. Allt var så suddigt.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/2/09, 1:11 AM
#58

Undrade ett tag om det

giffan
4/2/09, 1:17 AM
#59

var för att mina glasögon

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
4/6/09, 10:49 AM
#60

*puttar*, ingen som vill fortsätta?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/6/09, 11:06 AM
#61

jo den är ju inte klar, vi kanske skulle försöka få till ett avslut då eftersom intresset ser ut att falna…bra du puttar, man glömmer ju bort sånt som inte finns på "ny-listan"

immat igen i regnet och

giffan
4/6/09, 11:51 AM
#62

jag tog av mig dem.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
MoiraIne
4/6/09, 12:32 PM
#63

Plötsligt syntes allting tydligare. Det

Tussebus
4/11/09, 12:14 AM
#64

var nog för att de

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
4/11/09, 1:35 AM
#65

Var så soligt nu. Jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/12/09, 12:19 AM
#66

skakade lättat på huvudet, log

giffan
4/12/09, 1:19 AM
#67

och följde stigen hem. Väl

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/12/09, 2:36 AM
#68

hemma sparkade jag av mig

giffan
4/13/09, 12:28 PM
#69

de blöta skorna och gick

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
MoiraIne
4/13/09, 11:58 PM
#70

tillbaka till bordet med texterna.

giffan
4/14/09, 12:30 AM
#71

Jag skulle lika gärna kunnat

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
4/15/09, 10:44 PM
#72

stanna hemma och skriva. Men

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
4/15/09, 10:52 PM
#73

jag funderade fortfarande varför jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/16/09, 5:12 AM
#74

hade så svårt med översättningarna.

giffan
4/17/09, 1:22 AM
#75

Jag tog en macka, man

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/17/09, 1:42 AM
#76

får sopa ihop smulorna och

Annons:
giffan
4/17/09, 2:17 AM
#77

hoppas på att det inte

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
4/17/09, 2:24 AM
#78

är för sent att hinna

giffan
4/17/09, 10:43 AM
#79

gå ut och leta efter

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
4/17/09, 5:47 PM
#80

katten som sprang bort förra

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
4/17/09, 5:57 PM
#81

veckan. Men tänk om jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
4/17/09, 6:05 PM
#82

skulle ta och skriva färdigt

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 6:08 PM
#83

översättningen, inte kan det väl

Annons:
Tussebus
4/17/09, 6:28 PM
#84

vara så svårt? Suck! Bara

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Tussebus
4/17/09, 6:30 PM
#85

Dax för ny tråd med ny sammanfattning. Jag gillar leken/berättelsen men orkar inte själv ta tag i det…. Någon annan?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 6:35 PM
#86

mitt förslag är att vi försöker avsluta den här berättelsen så kan vi starta upp en helt ny sen :)

Tussebus
4/17/09, 6:37 PM
#87

låter iofs bra Cool. Jag är dålig på avslut bara…dessutom vill jag inte skriva nåt två ggr på raken, hehe..

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 7:02 PM
#88

att fatta pennan, leta upp

Tussebus
4/17/09, 7:17 PM
#89

ett Lexikon och: voilá, klart!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 7:27 PM
#90

Bra :) Tycker den får sluta så!

Annons:
Tussebus
4/17/09, 7:32 PM
#91

Bra. Lås tråden då så vi inte får in fler bidrag hehehe.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 7:49 PM
#92

Har ingen aning hur man låser…?

Här är hela berättelsen:

Regnet smattrade mot rutan. Gårdagens bröd var torrt och jag fick ont i magen. När ingen svarade på mina idoga brev funderade jag på att börja skriva dikter istället. Jag ska översätta en text, innehållet är ännu inte offentligt men om jag jobbar på riktigt flitigt så kanske jag hinner innan någon annan hinner före.

Aldrig att jag ska ge upp medan regnet ännu smattrar och timmarna går. Snart är de sista brödsmulorna torra och orden hittar ingen direkt fart utan verkar ligga i smält kola.

Så de var bara att komma på nya tankar och ta på sig regnrocken och gå ut i regnet, för att fundera vidare på vad dagen bär med sig som kunde vara gångbart. I ett Nytt brev jag tänkt på. När jag där gick och halkade runt bland blöta löv så plötsligt fick jag syn på något som stack upp Vad var det? Jag gick försiktigt närmare, men ryggade plötsligt till, hade aldrig sett något liknande. Det var runt och fyrkantigt samtidigt, ganska litet och likt en liten igelkott, men utan taggar.

Funderade ett ögonblick om jag skulle våga ta mig närmare, eller vända om. Plötsligt rörde det sig, och jag såg vad det var Lite otäckt var de ändå och jag visste fortfarande inte om jag vågade försöka närma mig den stora jätten som var ganska liten för att vara så stor och förskräcklig.

Rädd men samtidigt nyfiken tog jag nu ett steg fram den verkade inte farlig. Det såg nästan ut som om den ville nåt, som den skrattade åt mig för i blicken såg man också en ironiskt ilsken blick och den kunde nog skräma, men den liksom drog på mungipan.
Nu vart du bra rädd! sa den, lite lätt roande. Vid det här laget hade jag glömt både regn och rusk. Kanske att jag skulle ta med den hem? Jag stoppade handen i väskan för att se om kameran var där fortfarande. Men istället så fastnade jag med fingrarna i något klibbigt och slemmigt. Vad nåt kletigt.

Innan jag hunnit se vad det var, närmade sig en geting och då blev det en väldig fart för jag är allergisk mot getingar. Hysteriskt slog jag omkring mig och skrek som en stucken gris. Då försvann den mystiska saken som ett skott.

Jag stod kvar och väntade på att någon annan skulle inse det fullständigt absurda i vad jag trodde jag råkat ut för. Klockan började samtidigt larma, och oljudet fick grannarna att vakna. Nu skulle Putte varit här! Sakta vände jag ryggen åt varelsen under stenen.

Styrde stövlarna in på den rätta vägen, men kunde jag verkligen bara lämna mitt nyupptäckta fenomen utan att nånsin få reda på om det verkligen var ett ondskefullt monster?

Jag öppnade munnen för att sjunga en sång, men kom inte på någon. Istället började jag vissla, det kittlade på hakan. Fy 17 vad det va irriterande. Nu skulle jag bara vilja gå hem och lägga mig i ett varmt bad. Sagt och gjort: bestämt vände jag återigen på klacken.

Och solen började kika in. Jag tänkte just ta på solglasögonen när jag kom på att jag tappade väskan vid lövhögen med den mystiska varelsen. jag stannade upp och tittade tillbaka mot lövhögen, det verkade som om lövhögen var borta.

Jag tittade mig förvirrat omkring. Hade jag gått åt fel eller vad var det som hände? Va det här bara en dröm? Konfunderad nöp jag mig i armen och kunde konstatera att jag var vaken. Men hela situationen verkade så absurd. Gick jag här och dagdrömde? Jag tog telefonen och ringde
min enda riktiga vän. Som alltid när jag tvivlade på något hade bra svar. Men bara för det svarade han: Vad larvig du är, det är klart du har gått och virrat bort dig igen. Vart är du någonstans? Jag försökte erinra mig vart jag var, men helt plötsligt kunde jag inte ens se marken. Jag visste inte om jag var i skogen eller utanför djurparken. Allt var så suddigt. Undrade ett tag om det var för att mina glasögon immat igen i regnet och jag tog av mig dem.

Plötsligt syntes allting tydligare. Det var nog för att det var så soligt nu. Jag skakade lättat på huvudet, log och följde stigen hem.

Väl hemma sparkade jag av mig de blöta skorna och gick tillbaka till bordet med texterna. Jag skulle lika gärna kunnat stanna hemma och skriva. Men jag funderade fortfarande varför jag hade så svårt med översättningarna. Jag tog en macka, man får sopa ihop smulorna och hoppas på att det inte är för sent att hinna gå ut och leta efter katten som sprang bort förra veckan.

Men tänk om jag skulle ta och skriva färdigt översättningen, inte kan det väl vara så svårt? Suck! Bara att fatta pennan, leta upp ett Lexikon och: voilá, klart!

Tussebus
4/17/09, 7:53 PM
#93

Man går till hantera inlägg, redigera inlägg, lås tråd. Om man e medis alltså :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 7:55 PM
#94

ah oki, då får giffan göra det :)

Tussebus
4/17/09, 7:56 PM
#95

ok, får hoppas hon ramlar in idag Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MoiraIne
4/17/09, 7:57 PM
#96

tror hon redan vart här och kanske hunnit gå…

Tussebus
4/17/09, 8:03 PM
#97

haha jaja men efter vad vi skrivit tror jag ingen kommer med nå mer tillägg.

Ha en trevlig kväll! GladOch njut av helgen!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
MoiraIne
4/17/09, 8:14 PM
#98

tack, du med :)

giffan
4/17/09, 8:56 PM
#99

Nu är jag här och låser den.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: