Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 1315 ggr
spikes
3/8/09, 11:31 AM

Hur kändes det?

Dom jag känner som varit adopterade från annat land med annan hudfärg,har någon gång i livet kommit på att dom har just det…en annan färg….hur kändes det?,kommer ni ihåg den stunden ?och vad tänkte ni?,vad fick ni för förklaringar till det?.

Jag förstår om det kan vara en känslig fråga…men ni som vill kan ju svaraFlört.

Annons:
AnneN
3/16/09, 2:53 PM
#1

Bra fråga även jag skulle vara intresserad av att få läsa era svar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Buffaomini
3/17/09, 10:46 AM
#2

hmm kommer inte riktigt ihåg när jag kom på de.
fast å andra sidan känner jag mig mer vit/ljushyad än mörk. de är väll för att jag är uppvuxen med människor som är ljusa. har en bror som är mörk och en kompis som är de. heller aldrig haft kompisar som varit invandrare. har inget med att jag inte skulle vilja vara de. bara blivit så.

ialf så har jag väll tänkt på de någon gång. men de är som hmm jag har en annan färg. därför kanske jag inte blir lika behandlad i denna affär.

vet inte riktigt hur jag ska beskriva då de inte varit något som varit en stor grej. jag är som förgblind..

Rico
3/20/09, 9:05 PM
#3

Siden så lenge jeg kan huske så har jeg blitt fortalt at jeg er adoptert. så slik at jeg var mørkere enn mine foreldre. og lysere enn bror. brød jeg meg ikke om

Men jeg husker da vi var på jamaica i 94. Folk titta stygt på mamma.

Der kom vi da som en lykkelig familie. jeg og bror like mørke som folka på jamaica. og mamma og pappa lyse.

sikker på at dem tenkte mamma hadde vært utro mot pappa.

spikes
3/20/09, 9:10 PM
#4

3,haha ja det är ju inte alls förvånande,folk ar en benägenhet att tro saker i stället för att ta reda på sanningenFlört,men kan du minas om det var just då,du tänkte på att du inte hade amma hudfärg som dina föräldrar?.

MVH

Lena medis på bif

Rico
3/20/09, 9:14 PM
#5

#4 jo tenkte jo på det slik sett.

Vet jeg tenkte på det tidligere. husker ikke helt når det var. Men da jeg spurte mamma og pappa så forklarte dem det på en slik måte at jeg ikke tenkte på det i ettertid.  Vel å merke en bra måte.

Så har liksom ikke hatt noen slike spesielle tanker ang slik.

spikes
3/20/09, 9:17 PM
#6

5,ok hur gammal var du då?….

Annons:
Rico
3/20/09, 9:18 PM
#7

Da var jeg rundt 5 år. For det var etter lillebor kom til Norge. Og han var mørkere enn meg igjenn.

spikes
3/20/09, 9:21 PM
#8

7,intressant för det var då mina föredetta dagbarn kom på det också…måste ju ha lite att göra med att barn börjar upptäcka mera saker som skiljer dem från andra med,oavsett hudfärgFlört

Upp till toppen
Annons: