Etikett02-att-adoptera
Läst 3194 ggr
Telefonkontakt
2009-02-03, 03:43

Adoptera vuxna barn

Jag är ett "vuxet" barn som har bitt i fosterhem sedan jag var 2 år. Min biologiska pappa gick bort när jag var runt 6 år och min biologiska mamma gick bort en vecka innan jag skulle fylla 19. Nu är jag snart 21.

Jag har sedan jag var 2 bott i samma fosterem tills den dagen jag flyttade hemifrån. Och de är min mamma och min pappa. Nu så vill de adoptera mig. Det har de alltid velat och jag också, fast jag varit kluven då jag haft bra kontakt med min biologiska mamma sedan tonåren. Men nu när hon är borta så är det bara att "tuta och köra" för min del.

Men jag är lite fundersam.. Kan det finnas risk att adoptionen inte skulle gå igenom då jag är vuxen och mina biologiska föräldrar gått bort?

Min fosterpappa adopterade min fostermammas biologiska dotter för ett par år sedan (hon var över 40) och de har i samma veva adopterat min fostersyster, som i sin tur inte haft någon som hälst kontakt med sina föräldrar sedan hon var runt 7 år.

Är det vanligt med adoptioner av vuxna barn?

Bilden föreställer min fostermamma med sitt "nyaste" barnbarn Elva. Allså, min dotter Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

sockerrattan
2009-02-05, 13:45

Tror inte det har någon betydelse… de bilologiska föräldrarna skriver ju inte under några papper även om de är i livet!

Skriver av egen erfarenhet!

Mia//

Telefonkontakt
2009-02-05, 14:05

Okej.. När min syster skulle adopteras så sökte myndigheter med ljus och lykta efter hennes biologiska mamma i över 1 år, men dock utan resultat.. men det gick ialla fall.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

sockerrattan
2009-02-05, 14:33

Min biologiska pappa stog i mina papper… inga problem allso hitta… jag gjorde det själv.

Vill du veta mer så skicka ett pm

Mia//

Telefonkontakt
2009-02-05, 14:54

min fostersysters mamma kommer från turkiet och flyttade till sverige, men nu så är hon försvunnen, finns inte i sverige eller turkiet. och min syster blev adopterad när hon var 22. min fostermammas "egna" dotter på över 40, hennes pappa var tvungen att skriva under papper när dottern adopterades av min fosterpappa.. så antagligen måste man helst skriva under papper, annars så tar det längre tid..

enligt mina erfarenheter..

Upp till toppen