Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 1058 ggr
giffan
2008-12-19 22:31

Snart Jul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur firar ni jul?

Här tar vi dagarna som de kommer. Vi har ju hästar och andra djur som ska skötas dagligen. Men självklart firar vi jul.

Vi tar in granen den 23:e, och barnen klär granen. Det kan se ut precis lite hursomhelst när de är klara, men det är ju deras gran och deras jul.

Sen på kvällen när de lagt sig, villket kan gå rätt snabbt för de har kommit på att julafton kommer snabbare om man sover.,så lägger vi alla klapparna under granen.

Det slinker även ner en liten klapp från tomten i strumpan med tillhörande godis. Det är det första de gör på morgonen, öppnar sin tomte klapp och käkar upp allt godis.

Sen är det fullt upp hela julaftons dagen, med att fixa allt som fixas ska. Det ska skötas djur och lagas mat och ätas mat och tittas på kalle anka och ätas mat och öppnas klappar och ätas mera mat.Sen är man så mätt och trött att man sover jätte gott.

Så nu vill jag höra om eran jul.

Bilden kommer från fotoakuten

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
AnneN
2008-12-19 23:08
#1

I år blir första året som julen kommer att firas hemma hos oss =) Sambon syster & hennes sambo kommer hit så vi blir inte så många, vilket kan vara ganska skönt.

Det mesta av maten kommer att tillagas och förberedas dagen före julafton, granen sätts ihop (plastgran) och kläs någon av dagarna före jul. Blir inte så många julklappar då ekonomin tryter men det materiella är faktiskt inte så viktigt för min del, visst det är kul att få och att ge julklappar men det var nått som kändes mycket viktigare för mig då jag var yngre, nu är det andra saker som känns mycket viktigare, tex; gemenskapen och känslan av frid.

På julafton så ser vi Kalle kl 15 sen direkt efter det så görs det sista som behövs till maten (koka potatis, steka prinskorv, mm), då det är klart så äter vi julmat och har det trevligt. Efter maten blir det nog dags för eventuella julklappar, sen får vi se vad vi känner för att göra, brukar ju vara en hel del bra filmer på TV annars så är det alltid roligt att spela något sällskapspel (tycker iaf jag). Sedan efter att gästerna åkt hem så får vi se vad det finns ork till, kanske kikar in på iFokus en stund =)

Givetvis så blir det ju även de vanliga rutinerna för djuren, de ska ha mat på sina fasta tider, hunden ska rastas + en långpromenad eller ett lydnadspass.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: