Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 4644 ggr
Indialfred
2018-07-10 19:59

Hur hittar jag min biologiska pappa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick veta genom ett DNA prov att jag har en annan biologiska pappa än min pappa som jag levt med i mitt liv. Vet inget om han och min mamma o pappa har varit död i 30 år. Min mor var i Östersund 1957. Kan någon tipsa mig ? Känner också att jag har syskon.

Annons:
akvarium123
2018-07-10 20:12
#1

Spårlöst i 7;an kanske vore intressant? Har inget annat tips tyvärr.

Lycka till!

Aleya
2018-07-10 20:15
#2

En chansning kan ju vara att skicka ditt dna till ancestry och se om du får napp där. Dock tror jag att det kommer bli svårt att hitta någon om du inte vet mer om vad personen heter eller om du har dna att jämföra med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Caeli
2018-07-11 20:09
#3

Har du andra äldre släktingar tex mostrar eller morbröder? Eller kusiner till din mamma? Någon väninna eller granne från den tiden som eventuellt kan veta något? Vilka uppgifter finns kring din födelse? Står din pappa som du växte upp med, även som din biologiska pappa (fast det inte stämmer) eller är du adopterad av honom? Vad gjorde din mamma i Östersund? Jobbade? Gick i skolan? Hälsade på någon? Några tankar och frågor - du har säkert redan funderat kring de flesta men det var vad jag kunde komma på!🤔 Verkar som om du har ett stort detektivarbete framför dig! Hoppas det går bra!🏵️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Niklas
2021-03-18 09:57
#6

#0: Det var länge sen du ställde frågan, men mitt tips är att du frågar på Proveniens iFokus också. Det är inte riktigt deras område men det finns flera där som är duktiga på släktforskning med DNA och det är en bra väg för dig att gå.

Hoppas du har hittat din pappa redan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
2021-03-18 10:01
#7

Du kan också försöka hitta din födelseattest och se om där finns några ledtrådar. Sök i Riksarkivet:

https://sok.riksarkivet.se

Har du andra levande äldre släktingar kan du höra om de vet något. Framför allt syskon till dina föräldrar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Riksarkivet bevarar vårt gemensamma minne.Vi värnar rätten till demokratisk insyn och den enskildes rättssäkerhet samt skapar vägar till kunskap om vår framtid och vårt förflutna.Arkiv, riksarkivet, krigsarkivet, Svensk arkivinformation, mediakonverteringscentrum, mkc, digitalisering, digitalisera, skanning, svensk museitjänst, smt, landsarkivet i Göteborg, landsarkivet i Härnösand, landsarkivet i Lund, landsarkivet i Uppsala, landsarkivet i Vadstena, landsarkivet i Visby, landsarkivet i Östersund, Värmlandsarkiv, Riksarkivet, heraldik *, heraldisk *, heraldiska vapen, heraldiska symboler, heraldiska nämnden, landskapsvapen, landskapssymboler, riksvapnet, sveriges flagga, svenska flaggan, diplomatarium, släktforskning, släktforska
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: