Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 2496 ggr
SaraFag
2017-04-12 15:56

Ibland blir man LEDSEN! :(

Måste få skriva av mig angående en händelse här om dagen.

Vi satt ett gäng och pratade här om dagen om allt mellan himmel och jord. Vi kom bland annat in på ämnet barn och adoption osv där jag ibland "fyllde i" med lite saker jag visste kring ämnet (då jag själv adopterat bort ett barn), lite info och sånt där allmänt som jag vet kring adoptioner osv.

Då blir jag efter en stund UTSKÄLLD av flera i gänget jag pratade med och de var otroligt elaka! Började ifrågasätta mig och började säga att "jag skulle sluta leka expert inom adoption då jag är för ung för att veta sånt här". I princip alla började gadda ihop sig och tyckte att jag "lekte viktigt"

Jag försökte inte agera som expert inom ämnet. Jag försökte inte visa mig bättre eller viktigare än någon annan. Jag såg det som ett samtal mellan ett gäng vänner och bekanta där vi utbyter erfarenheter och sånt vi vet/kan med varandra. Jag ville bidra i samtalet med sånt jag faktiskt vet något om, sånt som jag själv har vart med om. Och jag var väldigt tydlig med att säga att det handlade om hur det var för MIG när jag adopterade bort mitt barn och att det nödvändigtvis inte betyder att det gäller alla som gjort det - utan detta var mina egna erfarenheter, det var såhär det gick till för mig i "min historia". Att allas historier ser olika ut, precis som med allt annat i livet. 

Blev otroligt ledsen av detta då det kändes som ett påhopp gentemot mig. Jag brukar ha svårt för att prata om adoptionen som det är med folk i min omgivning, detta gjorde det hela inte mycket bättre :/

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Annons:
[dynamitella]
2017-04-12 15:59
#1

Sjukt kassa polare. Byt ut dem :)

giffan
2017-04-25 23:13
#2

Vet dom om att du adopterat bort? För om man varit med om något ska dom se det som en tillgång att kunna lära sig av en som faktiskt VET. Det värsta som finns är de som gissar och tror de vet och ska vara experter! Du vet ju så då kan du allt få tala om det tycker jag. Man lär sig snabbt vem man kan prata vad med.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: