Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 4542 ggr
ican86
12/3/15, 11:27 AM

Flyttade tillbaka till Indien

För 4 år sedan så skrev jag här om hur jag kände att jag inte kände mig hemma i Sverige helt, mest på grund av mitt yttre och hur jag blev bemött. Sedan så fick jag möjligheten att resa till Indien och min födelsestad, Bangalore. Och jag blev kvar, och bor här fortfarande. En stor och omvälvande resa, men som har stärkt mig enormt och givit mig perspektiv på livet. Idag är jag säker i min identitet, och jag vet vem jag är. Det finns väldigt mycket att berätta, och svarar gärna på frågor. Allt gott! /ican

Annons:
Krus_grus
12/14/15, 8:17 PM
#1

Häftigt! Jag är också adopterad o har väl känt lite så att jag inte hör hemma i Sverige men tyvärr inte i mitt födelseland heller (varit där på återresa) men verkligen häftigt att läsa om att du känner dig hemma i Indien. Det största problemet som gjorde att jag inte kände mig hemma var kulturen. Hur har du tänkt o känt kring det?

Dilupa
4/17/16, 4:08 PM
#2

Hej! Jag skulle vilja veta mer om ditt val att flytta tillbaka. Hur är det nu? Vad har du för liv nu som är bättre/fyller en mening mer än i Sverige? Så intresserad.

M
8/19/21, 11:45 PM
#3

#0: Hej grattis det verkar ha gjort dig gott vad glad jag blir. Jag själv försöker få kontakt och hitta släkt i Bangalore… men nummer till barnhemmet på nätet ger inget. Du skrev att du var fr Bangalore du med innan… ( jag läste ditt inlägg även om jag blev medlem här idag så Rookie I am :) )

Jag hade tyckt det var så kul att hitta mina föräldrar och syskon om finns, men minsta lilla är ju kul. Imponerad av ditt mod att återvända… är inte språket svårt eller håller engelska i alla lägen?

Hoppas på att få surra mer, ha det gott!

Niklas
3/7/22, 9:46 AM
#4

#0: Vilken glädjande berättelse! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: