Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 2338 ggr
SJB
2014-04-22 10:30

SOC flytta en till annan stad?

Tjena! Är riktigt osäker på ifall denna sajt är rätt, tror knappast det men jaja, ursäkta… Det är så att jag undrar ifall Soc kan hjälpa en flytta till en annan stad när man får en ny placering? Alltså att man ska flyttas någon annnastans pga familjeproblem, och då flyttas till en annan stad, kanske till och med riktigt långt ifrån där man bor först? Eller om man skulle prata om det med dem, finns det en chans att de lyssnar tror ni? OTROLIGT tacksam för svar!!

Annons:
Niklas
2014-04-22 10:33
#1

De vill säkert göra det som är bäst så prata med dem. Det kan du knappast förlora på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

SJB
2014-04-22 10:46
#2

#1 Tack för ditt svar! Har nämligen kommit in på en av sveriges bästa skolor och ska få ny placering, men skolan ligger en bra bit bort. Tror du det finns en chans att jag kan flytta till den staden?

Niklas
2014-04-22 12:07
#3

Jag vet inte hur de resonerar men det låter som ett gott skäl.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Proktologi
2014-05-01 23:21
#4

Ja dom hjälper när det kommer till en annan stad. När jag var ung så flyttades jag från Luleå - Kalix. Och även Gotland - växjö

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Elliiez
2014-07-07 17:09
#5

Där jag bor flyttades jag bara en stad bort. En här bor 20 mil bort. En bor i den staden vi är i

Men har en kompis som bodde i Karlstad och blev flyttat till Uppsala. Sen från Uppsala till Skåne.

Så dom kan flytta på en ganska långt. Men det brukar finnas en tanke på bakom det om man flyttar fler städer bort.

Prata med din SOC om skolan, dom lär ju göra så du kan bo där,  dom brukar ju vilja anpassa efter vart man pluggar :)

Vet inte hur de e med dej, men jag är SOL-placerad. Kanske annorlunda om man har LVU

Upp till toppen
Annons: