Annons:
Etikett08-adopterade-med-egna-barn
Läst 2194 ggr
deeremf
2013-10-29 14:51

Gener och sjukdom

Hej

Jag fick ju en liten pojk som idag blir nio dagar gammal.

En liten sak jag undrar över är angående genetik, om det var fel av mig att få ett barn innan jag visste vilka möjliga sjukdomar jag kunde bära på?

Menar som adopterad från Brasilien finns det inga spår av hälsopapper.

Är orolig att han ska få sjukdom från mina gener mer än min psoriasis.

Annons:
giffan
2013-10-29 19:56
#1

Grattis!

Men så kan du ju inte tänka. Bara för man har vissa sjukdommar i sin släkt behöver det ju inte betyda att man för det vidare. Och alla vet inte vad man har bakom sig, för vissa saker kanske inte kommit fram, men dåligt hjärta osv..

Ibland kan det kanske bara vara bäst att inte tänka på det.

Jag har inte en susning vad jag har bakom mig. Min ena pojke (av tre) Har en hörselskada, som tydligen kan vara ärftlig, men vi vet ju faktiskt inte om det kommer från mig eller hans pappa…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
deeremf
2014-01-19 09:43
#4

#2 Det är jag som är adopterad, inte min son, så han delar nog en god del av mina gener, särskilt eftersom han har fått titeln. "Oscar den andre" eller "minioscar"

Lina Strindlund
2019-05-04 20:53
#5

Jag tycker det är jätteintressant med ärftliga sjukdomar, för jag tycker inte man ska skaffa barn om man vet att man har sjukdomar som kan föras vidare… så tänker jag, och därför tror jag inte jag ska skaffa egna barn utan adoptera. :)  men o man inte vet , så är det ju en annan sak…vet inte riktigt vad jag tycker… men eg tycker jag man ska ta det säkra före det osäkra.  :/


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Lina Strindlund
2019-05-04 20:55
#6

Jag tror man formar sin åsikt om detta utifrån vad man själv vill eller gör… vill man ha barn eller har skaffat så tycker man det är rätt, skaffar man inte eller inte vill skaffa barn, då trycker man på det (som jag). ;) hihi. Men man bör tänka på vilka sjukdomar barnet kan få innan, kanske är det bättre att adoptera då.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: