Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 3794 ggr
aliceinwonderland
2009-10-30 15:35

Colombia -återresa

Hej, jag är adopterad från Colombia och vill nu besöka landet för att upptäcka mina rötter. Har hittat två arrangörer av resor till landet adoptionscentrum och Via Latina, www.vialatina.se

Adoptionscentrum känns etablerade men verkar ha enormt stora grupper 40-50 personer med på varje resa. Det känns inget vidare personligt. Via Latina verkar ha resor där man får mer kontakt med landet och det är små grupper. Några kompisar som åkt med dem tidigare, på en annan typ av resahar rekommenderat Via Latina. Hur har ni andra adopterade från Colombia gjort när det gäller återresa? Funderar konret på denna resa: http://vialatina.se/?section=reseprogram3

Annons:
giffan
2009-10-31 00:23
#1

Vad spännande. Jag kommer ju inte från Colombia så jag har inte tittat på resor dit. Hoppas att du hittar något som kommer att passa.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Jansing
2009-11-06 23:47
#2

Hej!

Jag kommer också från Colombia och åkte tillbaka första gången 2001. Då ordnade jag det mesta av resan på egen hand men i min hemstad fick jag genom AC hjälp med boende och guide/tolk. Jag besökte Bogota, Cali och Cartagena. I min hemstad besökte jag mitt barnhem, ett mödrahem och ett spädbarnsbarnhem.

Jag tyckte att det var skönt att inte resa i stor grupp, lättare att smälta in. Jag reste med en annan tjej som kommer från samma barnhem som jag. Vi hade liknande bakgrund och skulle båda träffa biologiska släktingar under resan.

Om du kan lite spanska och har lite resvana skulle jag rekommendera att du åker på egenhand. Jag hade läst spanska på gymnasiet och rest på med vänner i Europa tidigare.

Om det är Bogota du ska besöka skulle jag säga att du absolut ska göra det på egenhand. Om du vill ha tips om säkra boenden och guider får du gärna höra av dig.

giffan
2009-11-07 01:04
#3

Det här är riktigt spännande att läsa. Hoppas att ni håller oss andra nyfikna uppdaterade om hur det går.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Daniel013
2009-11-30 17:39
#4

hej hej!

är också från Colombia och suget efter en återresa blir bara större och större. har aldrig gjort den resan. Kanske vi kan sammarbeta lite? dela med oss om tips vi stöter  på?

/Daniel

giffan
2009-11-30 18:30
#5

Åååå vad kul. Hoppas att ni kan komma iväg och att vi får höra om hur det går för er.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[iurochskur]
2010-04-05 19:04
#6

13:e hittad!

Annons:
Upp till toppen
Annons: