Etikett09-medlemmarnas-egna-berättelser
Läst 2407 ggr
ShegoFan12
2012-08-22, 20:24

En Tjej som är fundersam !

Hej här är min lilla historia :

Jag som egentligen heter Tatiana föddes den 10 december 1997 i Pskov. Jag var jätte svag när jag kom till världen. Vägde bara 1100 g = ett mjölkpaket. Var 45 cm och jag föddes med dubbel lunginflamation plus att jag var 1 månad för tidigt född. Fick ligga i en respirator i 2 - 3 dagar med dropp och fick också medicin för min lunginflamation. Sen om jag inte skulle fått den hjälpen jag behövde skulle jag nog ha dött. När jag var ungefär 2 år tog min biologiska pappa livet av sig p.g.a droger. Men det hände samma sak med mamma 1 år senare. Jag fick vara utan mat och vatten i 5-6 dagar och om jag var utan 1 dag till skulle jag dött. Fick åka bil i 2 -4 timmar innan jag kom fram till barnhemmet som jag skulle vara 1 år på. Sen när jag var 4,5 kom mina " riktiga " föräldrar och hämtade mig och vi åkte till Sverige. Jag trodde då att Sverige var Amerika.. ( Hahha ) Lärde mig Svenska på ungefär 4 - 6 månader ( osäker ). Sen gillade jag också chips.

Frågor???

giffan
2012-08-23, 21:00

Men Jösses!

Snacka om att ha fått kämpat för att överleva.

Har du någon kontakt med ditt ursprungsland? Minns du något från den tiden före du kom till sverige?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

ShegoFan12
2012-08-24, 16:40

Nej , men jag har släkt som jag träffar 1 gång per år ungefär.

Jag minns inte så mycket från tiden före jag kom till sverige men jag minns att jag blev hämtad på barnhemmet när jag var 4 år.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

giffan
2012-08-24, 17:44

Men vad förvirrande det måste vara . 4år och nytt land nya människor.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

ShegoFan12
2012-08-24, 19:58

Jag vet !

Upp till toppen