Annons:
Etikett02-att-adoptera
Läst 1609 ggr
[alisja]
2012-07-23 20:36

Funderingar..

Hej på er! Jag har funderat mycket på fattiga delar av vissa länder som adopterar bort många barn.. Så som vissa delar av kina tx, japan osv. Hur är det med dom som inte får ett hem? Får dom bo kvar hos bio föräldrarna även fast allt är en pina där? Eller får dom flytta till barnhem? Men alla barnhem har ju inte hur mycket plats som helst. Och det är ändån ett stort antal barn som adopteras bort var år.. Jag har ingen erfarenhet av det här då jag inte adopterades från utlandet..

Kan någon kanske förklara för mig vad som händer med dom barnen som inte får något nytt hem? Då jag vill adoptera barn i framtiden så vill jag verkligen veta så jag väljer med '' omsorg ''  Flört

Annons:
deeremf
2012-07-26 13:48
#1

Tja i Brasilien om man inte är bortadopterad vid tio års ålder åker man ut på gatan. (eller ja, var så där jag blev adopterad, kan finnas andra regler runt om)

immobilized
2012-08-03 20:42
#2

Om du vill kan du ju alltid kontakta Adoptionscentrum. Dom kan säkerligen ge dig ett svar och får jag säga det själv så är det ju en intressant fråga. Om du bestämmer dig för att kontakta AC och fråga så får du gärna skriva om du fick något svar.

Glad

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Upp till toppen
Annons: