Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 2516 ggr
Danejita
10/24/09, 12:53 AM

längtan

hej jag heter DAniela och jag är 16, ganska ung jag vet,, men jag har redan börjat tänka på mitt biologiska ursprung, och jag vill mer än gärna veta mer om min mamma och mina syskon och så, någon som kan hjälpa mig hur ja skulle kunna få veta mer utan att behöva åka tvärs runt hela sverige? och det blir väl svårare eftersom jag är yngre?

Annons:
giffan
10/24/09, 1:13 AM
#1

Hej och välkommen hit.

Först och främst, är du adopterad i sverige? Eller vart kommer du ifrån?

Har du pratat med dina adoptiv föräldrar? Hur mkt kan de berätta för dig?

Då du är i den åldern du är i så antar jag att det kommer krävas viss hjälp från dina adoptivföräldrar.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

lillsandra
11/23/09, 8:40 AM
#2

försök att prata med dina adoptivföräldrar som #1 sa. de kan ha lite info som de kan hjälpa dig med. det kan även vara skönt att ha med sina föräldrar när man gör något som att leta efter sina biologiska föräldrar. alltid skönt med lite stöd och känner du att de kanske inte kan stötta dig på det sättet du vill så kanske du har någon kompis eller annan släkting som kan

giffan
11/23/09, 9:21 AM
#3

Jag kan av egen erfarenhet säga att man ska verkligen försöka fråga ut sina adoptivföräldrar allt man kan. En vacer dag är det försent.

Jag har hela mitt liv funderat och drömt om att få träffa min biologiska mamma. men mina adoptivföräldrar har inte varit till så stor hjälp då de inte ville prata om det. Nu önskar jag att jag "tvingat" dem lite mera. För vissa saker skulle de så lätt bara kunnat tala om för mig.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

lillsandra
11/25/09, 7:39 AM
#4

vad jobbigt. jag har alltid vetat vart mina och systers papper har hetat. men jag tror att pga av att min mamma alltid varit öppen om det hela så har jag inte känt samma behov av att söka efter dem. mamma har alltid sagt när vi pratat om det, för hon själv har frågat om jag inte vill leta. varför jag inte vill och om jag kanske inte ska göra det för min mammas skull. min mamma var väldigt ung och under hela min uppväxt så har alla i min närhet sagt att jag ser väldigt thailänsk ut. medans alla på thailänska ambassaden sagt att jag är blandras. jag tror att de tänker på alla gamla vietnam soldater som gjorde ett uppehåll i bangkok innan de åkte hem. så man vet inte vad som kan ha hänt, min mamma var 14 år när hon fick mig. mamma menar då att min biologiska mamma ändå burit på mig i 9 mån och kanske skulle vilja veta vad jag är för en filur och att det gått bra för mig i livet.

fast å andra sidan så har hon även sagt att för min del kan det vara svårt, jag kom via advokat och privat. medans min syster kom från barnhem. i indonesien där syster kom ifrån så blir det rättegång. så min mamma har träffat min syster mamma, om än bara för en kort stund.

men prata med dina föräldrar och få dem att förstå att du vill att de ska stötta dig i detta. de kan ju vara rädda att förlora dig, man vet aldrig. att du kanske inte ska se dem som föräldrar längre utan bara vara med din biologiska mamma.

Simon_skedebrant
7/11/12, 8:46 AM
#5

Jag har samma problem som du..
Har du fått några svar?

Mvh simon

[alisja]
7/11/12, 11:21 AM
#6

Som giffan här säger så kan det bli problem då du är under 18.. Men med en viss hjälp av adoptiv föräldrarna ska du se att du får reda på mera. Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: