Annons:
Etikett18-övrigt
Läst 1471 ggr
[alisja]
2012-07-03 22:07

'' Inte adopterad på riktigt. ''

Hej på er!

Jag blev bort adopterad av min mamma då hon födde mig när hon var alldeles för ung, hon var 14 år och ville bara ha bort mig. Så då, så kom jag till den här underbara familjen som jag verkligen kallar familj. Min biologiska mamma vill inte ha någonting med mig att göra, vi har träffats en gång för ett par år sedan men sedan så flyttade hon till danmark. Jag har fått höra, inte lika mycket nu men mycket i lågstadiet mellanstadiet och högstadiet, ja iprincip hela min skolgång att. '' Du kommer ju inte från Afrika utan från sverige då är du ju inte adopterad på riktigt, din mamma gav bort dig. '' Och jag menar, dom orden sårade mig. Dom har levt med mig många dagar som en skärck i min skugga att jag inte är adopterad på riktigt. Man är precis lika mycket adopterad vilket land man än kommer ifrån, finns ingen procentform på hur mycket man är adopterad.

Skulle bara skriva av mig, tack för ni läste. Glad

Annons:
giffan
2012-07-03 22:53
#1

Ja du, nästan så har jag fått höra hela livet, eller det är nog mest när man är liten man får höra sånt. Du är ju ljus du kan inte komma från ett annat land.

Speciellt när man gått mellan när någon blivit mobbad för att dom kom från ett annat land. Mobba mig med sa jag alltid då. Ä du är ju svensk sa dom bara..

Fast jag är lika mkt adopterad och "utlänning" som någon annan.

Så jag förstår verkligen hur du känner dig.

Härligt att du hamnade i en härlig familj och roligt att du hittad ehit till oss på adopterade.ifokus.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

lydds
2012-07-05 16:29
#2

Har varit med om liknande själv. Är från Ryssland men det är ju inte så stor skillnad på en Ryss och svensk till utseendet. 
Det handlar om okunnighet. Barn är okunniga pga att föräldrarna verkar vara "rädda" för att ens prata om sånt, det är i alla fall den uppfattningen jag fått.

Upp till toppen
Annons: