Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 3786 ggr
vilsen71
2012-02-12, 00:21

Ledsen och mycket vilsen.

Hej!
Hittade hit när jag leta runt på FaceBook efter en adoptivgrupp.
Nu vill jag fråga något som jag tyvärr inte kan fråga någon i min omgivning, eftersom jag inte har några vänner som är adopterade.

Jag har i hela mitt liv "hatat" mig själv och mitt utseende. Tycker jag är ful, har alltid önskat långt blont hår och stora båa ögon.
Har också sedan tonåren lidit av aneroxi, som utvecklats till bulimi.
Depressioner, följt av självmordstankar flera gånger i veckan är också en ständig följeslagare genom livet.
Nu undrar jag:
Är det fler som känner såhär?

Mvh. Vilsen 71 (som är adopterad från Syd Korea 73)

Doffan
2012-03-18, 18:39

Hej Vilsen, Du är inte ensam. Jag har själv en historia bakom mig med självmordsförsök och dittan och dattan pga identitetskris och djup depression (enligt diagnosen). Adopterad från S.Korea 1976, finns en grupp på Facebook för adopterade koreaner, AKF, men man måste vara medlem i deras "riktiga" förening utanför FB för att komma med där. Hör av dig till mig om du vill bolla tankar eller nåt sånt. Börja med ett PM här på sidan med din mail så tar vi det därifrån.

giffan
2012-03-19, 07:26

Usch.. det är inte kul att känna så.

Vill att ni ska veta att vi har en dold grupp på den här sajten där man kan skriva med varandra, men det syns inte utanför sajten så att säga. Endast de som är meddlemmar i den gruppen kan läsa. Bra ställe om man vill kunna skriva om vad som helst.

Ansök till mig om ni vill in där.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Björnidet
2012-03-20, 01:24

Hej vilsen.

Vet inte du att asiatiska tjejer och killar är bland de snyggaste man kan hitta att vila ögonen på. Dessutom brukar jag säga till mina barn att det är fuskigt att ni har inbyggd solbränna vilket vi vitingar får kämpa  med att bränna på varje sommar. Du skall vara stolt att du är född i sydkorea, du har säkert ett mycket sött utseende som vi andra vitingar avundas dig.

isbaella12
2012-04-06, 10:33

Hej!

Jag har känt percis som du innan jag hittade mig själv. Det tog nästan 34 år för mig att acceptera mig själv för den jag faktiskt är idag. Jag har också haft depression MEN som sagt idag mår sju gånger så mycket bättre. Jag har haft samma tankar som att det hade varit bättre att vara blond med blå ögon. Men tänker man efter lite så är det inte så mycket bättre det heller alla gånger, Men jag förstår dig precis hur du känner dig.

Jag själv kommer från Chile och kom hit som 5 åring 1976.

Jag hoppas och önskar att du ska få må bra i det du är, å att du hittar dig själv och är nöjd med det du har,

Jag ska tänka på dig och önskar dig all lycka i livet.

Kram

Upp till toppen