Etikett18-övrigt
Läst 3015 ggr
veran
2011-10-29, 19:35

Ta reda på mina svenska rötter...

… skulle jag vilja göra. Mamma (som är död´sen -85) var adopterad (från Sverige). Jag skulle vilja ta reda på hur min biologiska släkt ser ut på morssidan men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Kanske någon kan ge mig tips.

giffan
2011-10-30, 22:50

Har du prövat att kontakta folkregistret i din kommun? Kanske de kan hjälpa dig vidare till rätt ställe?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

sofia47
2011-11-13, 09:21

jag skulle vilje veta min farmors släkt hon var född 1890 dog 1969 jag var fem år då hon var 77 år då 1969 …min far född 1933 min farmor var född i stockholmsen ner till småland hjorted.. skulle veta om farmors syskon barn barn barnbarnbarn finns hon hetter stina nilsson. vill kontakt såna somkan veta bakom tiden 1500 talet uppåt..hör av er till mig

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

awjungfru57
2011-11-14, 23:09

Börja släktforska. Det finns kurser. Lycka till!

Mariadottir
2011-11-18, 13:45

Jag föreslår att du kontaktar Skatteverket (dom som har hand om folkbokföringen) Där bör uppgifter finnas om du har syskon etc. Ibland kan dom vara lite dumma med att lämna ut information, men du har all rätt att få ut den så ge dig inte!

Lycka till!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

fiabus47
2012-01-19, 10:44

hejsan nån som kan släkfoska gratis kan kolla upp människor förr .. jag vill ha reda på min farmor 1889 dog 1969 jag var fem r hjortd församnling kyrkan om nån bor där kunde titta… jag bor många mil från hjorted. vill veta om hennes föräldra syskon.. vill ha reda på hennes syskon barn barnbarn barnbarnbarn barnbarnbarnbarn vad dom bor hon var från stockholm från böljan men flytta ner till erna småland hjorted fick många barn nån hade barrn tidare min farfar eller min farmor .. min pappa hade tre riktiga syskon sen halvsyskon… hör av er till mig om nån vill hjälpa mig….

giffan
2012-01-25, 10:22

#5 undrar mm det inte finns en annan sajt om släktforskning som kan ge dig bättre svar.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Upp till toppen