Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 1727 ggr
Emmiset
2011-05-17 19:54

Samhället tänker inte på dig..

Hejsan mina kära vänner!

Något jag alltid tänk på, att invandrare, det är väldigt stor fokus kring dom, om man ska prata om "utlänningar" att dom har haft det så jobbigt osv. Min kompis är invandrare, o säger alltid till mig att det inte är samma sak för mig, för jag blev adopterad härifrån. iokej, visst invandrare kan ha det jobbigt, inte de ja menar, men när man faktiskt säger så till någon som är adopterad. man blir ledsen. Samma som En annan kompis, asså självklart man vill ha biologiska barn. Man bah Ah hej!..

Jag tycker att skolan, och ungdomsmottagningen och sånt faktiskt borde ha lite mer stöd åt oss, för de är inte lätt, o som ja kollat igenom så är det många som haft en jobbig uppväxt, och ja känner gemenskaphet med er, för vi alla verkar känna detsamma.

Tycker ni samhället ser dig?

Annons:
giffan
2011-05-17 21:27
#1

Nej jag tycker nog rätt mycket som du… Antagligen så är det så att många tycker/tror att allt blir bra när man kommer till sitt nya land och familj… Men det är ju inte så..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Emmiset
2011-05-18 08:59
#2

Jag håller verkligen med dig. Alltså alla tror att man e så lycklig o allt är så bra. Jag säger inte att jag inte är tacksam för hur jag har har, för jag har det nog sjukt mycket bättre nu, än jag skulle haft om jag var kvar i indien . Men ändå känner jag att folk verkligen blundar. Idag i bussen, fråga en kvinna från Thailand, som var invandrare. Hon fråga var jag kom ifrån, jag svara då indien. och som jag alltid fråga så fårga jag hernne hur länge hon har bort i svergie , hon svara ett år, sedan fråga hon mig. ohc då förklara jag att jag var adopterad. Alltså vist jag är van att hålla på att göra det,  men asså folk som inte känner mig ser mig som en invandrare, när folk frågar var ja kommer ifrån, så måste ja berätta, alltså man påminns hela tiden, och jag förstår dig, att de är ingen som riktigt märker att du är adopterad, men förstår dig också, för jag är samtidigt stolt över mitt land, alltså jag är stolt att komma från ett annat land, och förstår dig när folk inte märker de, för du vet om det själv hela tiden..

Alltså tycker foolk itne alls tänker på hur det är att vara adopterad, när man säger att man är adopterad, bara okej.
Om man säger att man är invandrare, aha okej, nemen hur mår du typ?
Alltså hur fan vet dom att inte vi mår minst lika dåligt, men itne sämre`? Blir otroligt ledsen :(

Kram på digh, !

MajaL
2011-05-18 11:25
#3

Det är tråkigt att läsa det du skriver Emmiset. Men som du säger så är det nog vanligare än man tror. Tyvärr.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Spomenka
2011-05-18 16:12
#4

Skulle v e r k l i g e n  behövas mer hjälp till sådana som oss.

Upp till toppen
Annons: