Etikett10-medlemspresentationer
Läst 2889 ggr
lihansson
2010-12-14, 18:15

Ny på Ifokus/ Adopterade.

Hejsan.

Jag heter Li Hansson och är ny här på forumet och tänkte presentera mig.
Jag är adopterad från Bogotá i Colombia, och uppvuxen på Gotland. Jag har bott och arbetat i Colombia i flera år för att jag ville ta del av mitt Kulturarv och lära mig spanska i mitt hemland. När jag bodde i Bogotá sökte jag mina rötter och fann en stor familj och svar på frågor jag haft.
Jag fick flera förfrågningar både under och efter min tid i Colombia att söka rötter för vänners vänner. När jag gjort det för flera personer under åren kom iden fram starta ett företag för att hjälpa fler.

Mitt företag heter Reunite Us och hjälper adopterade från Latinamerika att söka svar om sitt ursprung. Vi arrangerar även återresor för adopterade och för familjer med adoptivbarn som vill uppleva sitt kulturarv. Vi samarbetar även med en samtalsterapeut som man kan anlita under sökandets gång eller efter en återresa då många nya frågor och känslor kan komma på vägen.

På min hemsida finns hela min story om när jag träffade min biologiska familj och mina tankar omkring denna fantastiska upplevelse.

Skriv gärna en rad här eller på hemsidan!J

För mer information om Reunite Us kontakta:

Li Hansson- Innehavare av Reunite Us

Tel: 08 559 22333

**info@reuniteus.se **www.reuniteus.se

giffan
2010-12-14, 21:02

Hej och välkommen!

Låter jätte spännande det där.

Är det endast för dem från latinamerika som kan få hjälp? Inte övriga värden?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

lihansson
2010-12-21, 15:22

Hej.

Ja, jag arbetar främst mot Latinamerika med kan även titta på andra länder om det finns efterfrågan.

Vänligen

Li

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[ceder88]
2010-12-21, 22:13

Jag hälsar dig också välkommen!Skrattande

Intressant det där. En del  vill jätte gärna hitta sina rötter och en del slår bort tanken så fort de får den.

lihansson
2011-01-19, 15:46

Hejsan.

Ja, kontakten och intresset för sitt ursprung är så klart mycket individuellt och viktigt att respektera hur var och en förhåller sig till frågan.

Jag vill korrigera mitt sista inlägg, efter påtryckningar arbetar Reunite Us med att söka adopterades ursprung i hela världen.

Det har visats intresse för att göra sökingar i hela värden, så vi har lagt om vår strategi lite.

Vänligen
Li

www.reuniteus.se

giffan
2011-01-19, 21:04

#4 Det låter spännande. Hur gård det till?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Upp till toppen