Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 3110 ggr
Trixyman83
2010-01-18 00:40

Adopterad.

Kan Ens själ dö. För att man inte trivs i Sverige?

Asså Har läst att många adopterde hittar sitt liv i ett annat land istället för Sverige. Som är ett rasiskt land

Annons:
lillsandra
2010-01-18 07:46
#1

frågan e om det blir bättre om man flyttar till ett annat land?!

kan inte hålla me om att sverige är så rasistiskt, de personer som jag har märkt kan säga rasistiska åsikter är faktiskt våra invandrare om man får kalla dem så. speciellt dem från mitt eget hemland thailand. jag anser personer med åsikter som de har ha brist på svenska språket eller rent av avundsjuka. men att svenskarna skall vara rasistiska kan jag inte hålla med om, kanske om man åker till någon håla i norraste norrland. jag har pluggat i Japan, där kan du snacka om rasister. en tjej i min klass o jag kom väldigt bra överrens, hon hade bott 1år i USA så hennes engelska var på topp. när min värddotter fick höra att jag prata med henne blev det ett jäkla liv, jag skulle genast sluta prata med henne. hon var utlänning och jag vanärade familjen genom att prata med henne, hennes straff var att hon bott utomlands i 1år. jag hade även en lärare som kunde skrika åt mig och mina svenska landsmän, era j..la utlänningar fattar ni ingenting.

Trixyman83
2010-01-18 23:55
#2

Ja Kanske du har rätt i det du säger =) Jag bor I skåne där tycker jag ifall att man märker av lite av rasism. Men ja som du säger i en liten håla så kan man ju märka mer.Hmmm du sa väldigt smarta saker .Mår inte så bra i min  själ så därför hatar jag allt just nu i mitt liv. Och kanske vill skylla det på något….

Peace

lillsandra
2010-01-19 07:16
#3

har du frågor el bara vill maila så får du gärna skriva. ibland så kan det va bra att bara få ventilera vad man känner. jag vet inte hur dina föräldrar var under din uppväxt. men min mamma har varit helt super, hon ihop med resten av släkten har varit väldigt öppen me att jag e adopterad. vi har pratat om det men även varit på träffar via thailänska ambassaden. jag har endel adopterade kompisar och vi har känt varandra sen vi var bebisar. fast jag har mest svenska kompisar och ibland så säger de att jag e nog mer svensk än vad de är. jag tror att har man haft en super barndom där föräldrarna varit öppna och trygga så håller det i sig tills man blir stor. jag har både jobbat och pluggat i olika länder utomlands, men även rest mycket och jag tror att sverige och england är på delad första plats som mina hemländer. har jobbat så otroligt mycke i england.

Spomenka
2010-05-10 13:29
#4

Ts: Håller med om att det är väldigt olika hur man blir bemött beroende på var man är/bor. Minns lättnaden när jag flyttade från den lilla håla som jag växte upp i till storstaden Göteborg.. där smälte man in på ett helt annat sätt o. blev bättre bemött. Är flytt kanske ett alternativ?

Lillsandra - Övertygad om att föräldrarnas inställning spelat stor roll, i min uppväxtfamilj pratades det 0 om mitt ursprungsland, o. minns tex. att min mamma blev ledsen när jag lånade böcker om ursprungslandet, eller böcker där personerna bara kom därifrån..

[ceder88]
2010-05-10 19:06
#5

trixyman83: Jag förstår precis vad du menar, dagarna då allt känns skit är inte de bästa och det blir inte bättre just då av att man får höra kommentarer om det ena och det andra eller läsa saker i tidningen. Minns en dag då det var lite jobbigt och man var på väg hem från skolan, precis vid mitt hus är det ett fyllo på sin balkong, när han får syn på mig så börjar han skrika n-ordet och skriker att alla n* ska dö och möjliga saker om mörka. Jag tänker samma tanke som dig då i cirka 3 min men sen kommer jag på det att.. det är inte mig det är synd om att jag hamnat här i Sverige, det är han på balkongen det är synd om. Han kanske är frustrerad, ledsen  och arg, han vet att hans liv gått mindre bra och mitt i allt det så kommer jag, en normal person som inte ens har samma hudfärg och ser glad ut.

 Hoppas  du förstår vad jag syftar på i berättelsen, jag skriver inte så bra men.

 vill inte skriva här mer, tar det i det låsta någon dag.

Ett litet tips, när det känns jobbigt är att kanske gå ut och springa, rensa tankarna lite. 

Hoppas det blir bättre för dig.

giffan
2010-05-10 23:29
#6

#5 Ja ut och springa kan vara ett bra knep!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Trixyman83
2010-05-12 13:11
#7

Jo det är nog väldigt sant. Flyttar man till en stad som göteborg,malmö,köpenhamn. Så är det stora kultur skillnader.

Nej min uppväxt familj pratade man oxå inget om mitt ursprungsland. lite trist faktiskt. för ,man saknar sin kultur eller ifall nått av den.

Ja jävla rasister. Mycket svaga människor. Känns som de står längst ner i pyramiden. Äckliga människor.Skrikandes

Tack så mycket för svar. man har fått.

Ja ut och springa är faktiskt ett jävligt bra knep. helst ska det vara så man kan springa ner till havet.=)=)=)

Upp till toppen
Annons: