Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 2755 ggr
Trixyman83
2010-04-27, 01:37

Vilka sidor är bra och dåliga med adoption

giffan
2010-04-27, 09:14

Jag tycker att adopterade.ifokus är en bra sida iallafall Skrattande

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Secondhandmamman
2010-04-27, 18:59

Hej på er!

Bra eller dåligt? Det måste vara en helt omöjlig fråga att få ett "rätt" svar på… Jag menar, ingen som är adopterad vet ju hur livet sett ut om de fått växa upp i sitt hemland med biologiska föräldrar. Materiellt gissar jag att de flesta fått det bättre här i Sverige, men i sista änden är det nog alltid den egna känslan av kärlek & samhörighet som gör om man blir trygg & lycklig eller inte.

Men det är bara mina egna tankar och jag är ju inte själv adopterad… Vore intressant att höra vad ni andra säger!

Kram!

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

giffan
2010-04-27, 19:05

#2 Hahaha Jag tolkade frågan direkt vilka sidor på nätet som var bra eller dåliga. Men nu när jag läste igen så kunde jag tolka det annorlunda.

Då håller jag med dig, jätte svårt att säga vad som är bra eller dåligt.

En bra sak är väll att man får en andra chans. Många skulle kanske inte leva idag om man inte blivit adopterad.

En annan sak som är bra är att man har fått det man har idag. Man vet ju inget om hur det skulle blivit om man inte blivit adopterad. Skulle man bo på gatan eller på ett barnhem hela sitt liv? Skulle man få möjlighet att lära sig att läsa? Finns ju så många saker att spekulera i.

Dåligt är väll att man inte vet vem man är på något sätt. Om man nu inte fått den hjälpen genom livet att ta reda på det.

Det här är verkligen en fråga man kan ha många olika svar på.

Hoppas det kommer flera svar eller funderingar.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Upp till toppen