Etikett19-ot-off-topic
Läst 1963 ggr
giffan
2010-03-14, 10:41

Vår i luften!

Tänkte vi skulle se hur långt våren har kommit i landet. Om man skriver datum och vad man har sett.

13 mars Lindesberg

Barnen tog fram sina cyklar, ett säkert vår tecken. Även om det ligger mycket snö kvar så är vägarna snart bara. Solen har värmt på riktigt bra under dagarna nu. Skönt, men på nätterna är det fortfarande en -10

Våren närmar sig nu.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

[iurochskur]
2010-03-25, 09:10

Förra veckan osade hela luften vår här i lilla Ramnäs, Västmanland. Allt droppade och började smälta och min stora tös sjöng: Nu är våren här Hurra Hurra Hurra.

Meeeen ack så fel jag hade…för denna vecka föll det mera snö.

Lovar att rapportera när det kommer vår i våran lilla ort.

Kram!

giffan
2010-03-25, 09:18

#1 Ja det var lika här… Äntligen vår, snön försvinner… Men sen kom det nästan lika mycket igen.. Knasigt. Vi funderade allvarligt på om den nya istiden har kommit för att stanna. Ungarna pratade om Narnia och vi sjöng nu är det jul igen… haha i Mars lixom.

Men nu är det grå mulet och det är mitt emellan fruset och tö väder, inte kul att köra bil nu inte.

~ Anneli ~ 

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[iurochskur]
2010-03-25, 09:27

#2 Nä vad gulligt, narnia. Ja man kan ju faktiskt börja undra om nya istiden kommit. haha…

giffan
2010-03-25, 10:00

#3 Ja snacka om att leva i filmernas värd! Men Narnia är ju lite mysigt, om man tar bort häxan förstås…

~ Anneli ~ 

giffan
2010-03-30, 23:07

NU har värmen börjat komma på riktigt. Det ligger knappt på minus på nätterna känns det som. Snön töar sakta men säkert bort. Fåglarna kvittrar och flyger runt. Men det ligger fortfarande lite för mycket snö överallt tycker jag. Tar nog ett tag till före all snö är borta.

~ Anneli ~ 

giffan
2010-04-01, 09:35

Här regnar det… grått trist och en massa regn. Bläää

~ Anneli ~ 

[iurochskur]
2010-04-01, 09:41

Nu har våren kommit till lilla Ramnäs med, dock regnar det och är grått längs vägkanterna. Yngsta dottern åkte sparkcykel ute igår för första ggn i år. Då är det äntligen vår!

[iurochskur]
2010-04-04, 09:15

Hittad! hihi…

giffan
2010-04-04, 16:15

Antecknad!

~ Anneli ~ 

Upp till toppen