Annons:
Etikett19-ot-off-topic
Läst 916 ggr
SaraFag
3/5/17, 6:20 PM

OT: Mardrömmar.

Hej, Är det någon mer här som har mardrömmar kring adoptionen, eller är det bara jag? Som flera säkert vet adopterade jag bort mitt förstfödda barn år 2012. Och i dagsläget är jag barnets gudmor. Barnet är ju kvar inom släkten som många kanske vet. Men iallafall. Ända sedan barnet (Felicia) föddes har jag haft återkommande mardrömmar om henne. Det är bara en snabb sekvens egentligen. I drömmen ser jag det håller på att hända en olycka där ett flertal bilar och Felicia är inblandade. I drömmen skriker jag, av rädsla. Jag skulle kunna springa fram och rädda/hjälpa henne, men någon (som jag inte över huvud taget vet vem det är, varken i drömmen eller i verkligheten då jag inte ser ansiktet) hindrar mig. Denna person står bakom mig och håller fast mig, kämpar för att jag inte ska kunna ta mig loss och springa fram samtidigt som personen viskar "Sara, det är inte ditt jobb längre. Det är inte ditt jobb att skydda Felicia längre." Och precis då vaknar jag i panik, kallsvettig, förvirrad. Varför tror ni att jag har dessa mardrömmar? Är det fler som har mardrömmar kring adoptionen?

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Annons:
giffan
3/6/17, 9:51 PM
#1

Fy så obehagligt.

Jag tror starkt på att alla drömmar är något som rör sig i antingen det undermedvetna, eller något man nyligen varit med om. Och i ditt fall verkar det fortfarande vara en bearbetning som du kanske har kvar av att du inte riktigt släppt greppet. 

Jag är inge vidare på att läsa eller tolka drömmar. Men vet att jag drömde något riktigt obehagligt om ett av mina barn och en av hundarna, i samma dröm.  Nu är det många år sedan, men minns att det handlade om att benen gick av på hunden och mitt barn som inte var så gammal just då satt med hunden i allt blod… eller om det var att hunden fick valpar och magen öppnade sig. Minns som sagt inte riktigt nu, men har kvar känslan om döden förtvivlan och skräck… Försökte ta reda på betydelsen av den drömmen då… men minns tyvärr inte riktigt svaret heller.

Din dräm verkar ju vara återkommande, så jag skulle absolut försöka ta reda på vad den betyder.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: