Annons:
Etikett03-att-adoptera-bort
Läst 1793 ggr
SaraFag
8/26/16, 10:40 AM

Till er som adopterat bort.

Hej! Har suttit och funderat ganska länge på det här och känner att jag behöver höra andras erfarenheter också. Ni som har adopterat bort era barn - • Hur blev ni bemötta efteråt av folk i er omgivning? (Både av familj, släkt, vänner, bekanta och övriga) • Ansåg ni att ni fick den hjälp ni behövde efteråt med i hur ni mådde i allt det här med adoptionen? • Var folk i er omgivning förstående i att ni inte mådde helt bra både innan/under tiden/efteråt? Min erfarenhet var att många INTE var förstående för att jag mådde dåligt. Många kunde inte förstå, då "jag trots allt valt detta själv". Folk försökte förstå mina tankar/känslor men kunde inte alltid relatera. Och alla var inte heller helt förstående till att jag adopterat bort ett barn, vissa tyckte att det var helt obegripligt att jag tagit det beslutet jag gjort. Att jag var självisk/elak etcetc. Och vad gäller hjälp efteråt så tror jag att folk försökte hjälpa mig. Både närstående och kuratorn jag gick till. Men ingen kunde riktigt ge mig den hjälpen jag tror att jag behövde, för det fanns ingen som kunde förstå till 100% vad jag gick igenom just. Hur har det varit för er? Om ni inte känner er bekväma med att kommentera här, skicka gärna ett meddelande privat till mig då! /Sara

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Annons:
Upp till toppen
Annons: