01 Att vara Adopterad

Flyttade tillbaka till Indien

2015-12-03 11:27 #0 av: ican86

För 4 år sedan så skrev jag här om hur jag kände att jag inte kände mig hemma i Sverige helt, mest på grund av mitt yttre och hur jag blev bemött.

Sedan så fick jag möjligheten att resa till Indien och min födelsestad, Bangalore. Och jag blev kvar, och bor här fortfarande. En stor och omvälvande resa, men som har stärkt mig enormt och givit mig perspektiv på livet. Idag är jag säker i min identitet, och jag vet vem jag är.

Det finns väldigt mycket att berätta, och svarar gärna på frågor.

Allt gott!
/ican

Anmäl
2015-12-14 20:17 #1 av: Krus_grus

Häftigt!
Jag är också adopterad o har väl känt lite så att jag inte hör hemma i Sverige men tyvärr inte i mitt födelseland heller (varit där på återresa) men verkligen häftigt att läsa om att du känner dig hemma i Indien. Det största problemet som gjorde att jag inte kände mig hemma var kulturen. Hur har du tänkt o känt kring det?

Anmäl
2016-04-17 16:08 #2 av: Dilupa

Hej! Jag skulle vilja veta mer om ditt val att flytta tillbaka. Hur är det nu? Vad har du för liv nu som är bättre/fyller en mening mer än i Sverige? Så intresserad.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.