Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 6864 ggr
Lejonhjarta
9/20/15, 11:25 PM

Nervös...

Har alltid vetat om att jag är adopterad. Jag och min äldsta storebror men min yngsta är "homemade". Jag från Sverige och min bror från Etiopien. Jag har mycket information om mig etc, min bror ingen alls!

När jag var strax över 20 år så forskade jag i det hela och fann en hel del. En äldre bortadopterad halvbror och 3 yngre halvsystrar som hon fått med sin man. Jag och adoptiv mamma åkte och kollade vart hon bodde men jag tog ingen kontakt. Det har alltid funnits där att jag SKA kontakta henne men det är läskigt antar jag. Är väl lite rädd att bli avvisad åxå…

Så det har grott och grott… Tills jag satt i dotterns säng härom dagen och hade hittat min pärm med alla uppgifterna jag hade hittat 25 år tidigare. Min dotter började leta på fb efter namnet ja sa. Och så hittade hon henne. Tror vi! Allt stämde i alla fall… Och systrarna tror vi åxå vi hittat…

Så igår satt jag och skrev brev. Min första kontakt med min bio-mor. Nervöst! Och, för att ja skall gardera mig liiite att hon får det, tänk å sitta å vänta å ingen hör av sig å brevet inte har kommit fram…. Så skall jag lämnade i hennes brevlåda, försöka leta upp den i alla fall. Jag skall till dom trakterna i veckan så det blir inte så stor omväg att göra detta.

Min far är svårare att hitta. Han är engelsman och inget personnr finns. Hittar inget på fb så jag vet faktiskt inte vart man skall vända sig…

Det fladdrar i magen!!!

Annons:
leemland
9/21/15, 8:11 PM
#1

Lycka till ! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Krus_grus
12/14/15, 8:19 PM
#2

Hoppas allt gått bra! Uppdatera gärna :)

Lejonhjarta
12/15/15, 11:00 PM
#3

Hejsan.

Jag och min son åkte till hennes adress. Hon bor på landet på en liten avsticksväg och ingen postlåda vid vägen. Så vi la på brevet i deras stad i stället.

Hörde inget på över en månad… Sen plötsligt en onsdag kom ett kort i ett brev att hon inte vill gräva i gammalt och inga brev el telefonsamtal. 2 meningar kort och inte ens punkt… 

När min dotter kom hem från sin internatskola på fre så frågade ja henne om hon visste något om kortet, om någon av hennes vänner skrivit. Anledningen att ja trodde så var att hon bara veckan innan frågat om ja hört något och vad hon hette nu igen… Hon har hela tiden vetat att ja velat ha kontakt och månar om mig.

Det visade sig att dottern ringt min mor på måndagen. 2 ggr hade hon ringt henne från olika telefonnr men så fort hon hörde min dotters namn så sa hon att personen inte fanns och la på telefonen. Så trol hade hon omg skrivit kortet som ja fick 2 dagar senare.

Så jag har 2 möjligheter. Att se om mina 3 halvsystrar vill ha kontakt eller om min bortadopterade äldre halvbror vill ha kontakt…

Aleya
3/5/17, 7:26 PM
#4

Hur har det gått? Fick du kontakt med dina syskon?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

giffan
3/6/17, 9:56 PM
#5

Oj vad modig du är Lejonhjarta. Hoppas dina syskon ville ha kontakt med dig.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: