Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 3373 ggr
elinoreelouise
2015-01-09 15:27

hjälpa min adopterade mamma att hitta sin bror

Hejsan! Min mamma är adopterad från Tyskland och kom hit till Sverige kring 60-talet tillsammans med sin bror, mamma fick bo kvar här medan hennes bror blev tillbaka skickad till ett barnhem i Tyskland (han stal 5kr av adoptivföräldrarna). Ca 30 år senare letade hennes bror reda på henne och bodde här ett tag och sedan har dom aldrig pratat med varandra igen och nu vill hon försöka få kontakt med honom. Hur ska man gå till väga? Vi vet att han heter Rainer Siegesmünd är född 1950 och troligtvis bor i berlin. Hon vet också att han arbetat som polis tidigare men att han förmodligen gått i pension om han fortfarande finns. Har googlat runt utan något resultat :(

Annons:
VildaVittra
2015-01-09 15:36
#1

Hon är bombsäker på stavningen? För jag hittar en Siegesmund Rainer 28 mil ifrån Berlin.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Storip
2015-01-09 15:45
#2

Lycka till ❤️

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


elinoreelouise
2015-04-08 11:47
#3

Ja hon är bombsäker på stavningen, hon hette själv siegesmünd när hon kom hit och har både papper från adoptionen och brev från sin pappa med samma efternamn. Verkar inte gå att hitta någonting, kanske är hemligt eller liknande eftersom han varit polis tidigare tänkte vi.

VildaVittra
2015-04-08 13:37
#4

#3 Tyskland har ju inte samma typ av folkbokföring som vi, så han kan helt enkelt ha flyttat till en annan del av Tyskland. 
Varför inte skicka ett mejl till personalkontoret på polisen där han jobbade förut? Han borde ju ha samlat pensionspoäng där som ska till och betalas ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: