Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 2252 ggr
kalle45
2014-01-19 19:47

Söka kontakt???

Hej!

Jag är adopterad, min biologiska far ville inte veta av mig och vägrade skriva på faderskapet. Mamma träffade en man när jag var året och han valde att adoptera mig och har sedan dess behandlat mig som sin. Att jag vart adopterad är ingen hemlighet och jag har fått reda på vem min biologiska pappa är. Har aldrig känt för att söka kontakt med honom. Min biologiska far dog för 3,5 år sedan. Jag var inte på begravningen. 

Min adoptivfar lever och vi har god kontakt. Han säger och jag känner det att han räknar mig som sin. 

Nu för ett tag sedan gick jag med i en grupp på Facebook och fick då av en händelse se ett namn jag kände igen. Denna person var ett biologiskt syskon till mig. Namnet vet jag att ett av mina äldre syskon nämnt det. Givetvis, nyfiken som är, tittade jag upp på skatteverket. Det stämde, det var ett biologiskt syskon. Det fanns två syskon till som också fanns på Facebook. De bor ca 10 mil från mig.

En del av mig vill söka kontakt medans den andra vill det inte. Två utav de biologiska syskonen är äldre än mig och borde känna till min existens. 

Jag är rädd att om jag ger mig till känna kanske jag förstör deras värld och det vill jag inte! De får heller inte tro att jag är ute och fiskar efter arv eller dyl, för det är jag inte!

Hur ska jag gå tillväga? Kontakt via Facebook, mail eller vanligt brev?

/K

Annons:
giffan
2014-01-21 23:16
#1

Livet är fullt av överraskningar. 

Klart du ska söka kontakt. Skriv på FB det är ganska oskyldigt och ett bra första steg tycker jag. Men bara om du känner för det.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

kalle45
2014-01-22 18:42
#2

Hej!

Då jag såg att sidan var vilande tog jag upp frågan på relationer i stället!

Länk till ämnet: http://relationer.ifokus.se/discussions/52deb8bece12c42f5d0004df-soka-kontakt

/K

giffan
2014-01-23 06:50
#3

#2 Sidan blir vilande då det är lite aktivitet, ny a frågor får ju upp akiviteten och då kommer sajten fram igen.

Och jag hoppas du vill tala om här hur du gjorde och hur det gick sen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: