Annons:
Etikett10-medlemspresentationer
Läst 4979 ggr
Ladypinkdream
2013-02-24 23:44

Adopterad från colombia

Hej alla adopterade där ute.
jag heter Valentina och är 20 år.
jag är adopterad från Colombia (Medeliin) var 2 år när jag kom till Sverige.

I papprerna står mitt fullständiga namn: Valentina Ruiz Lara (alzira)
Och att min biologiska mamma lämnade mig för ekonomiska själ.

sååå..

jag undrar bara om det är någon mer här som är Adopterad från Colombia??

Annons:
giffan
2013-02-26 22:05
#1

Kolla lite i presentations tråden, där har några skrivit var dom kommer från.

Hoppas du hittar någon. Själv kommer jag från USA

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Diana-Paola
2013-06-28 10:30
#2

Hej Valentina :) jag är me adopterad från Colombia "Villavicencio"  Född 88.

Lina Strindlund
2013-08-20 22:49
#3

Hur känner ni inför era biologiska resp. nya föräldrar?

har ni träffat era biologiska föräldrar?


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

johan.seg
2013-09-08 22:30
#4

Hej Valentina och resten av er andra, jag är själv adopterad från Colombia, Bogota. blev hämtad från ayudame när jag var 8-9 månader gammal.

Angående efterkommande frågor från bla Lina Strindlund så tänkte jag att även jag kanske kunde svara lite på det från eget perspektiv.

Jag var faktiskt på en återbesöksresa till Colombia 2008 då jag var 15 år gammal, tyvärr så hade jag inte åldern inne för att kunna få tillstånd att söka efter mina föräldrar. Men det är aldrig försent att söka.

Med tanken på mina adoptivföräldrar så tar jag ju självklart dem som mina riktiga föräldrar med tanken på att jag har vuxit upp med dem och att det har försörjt mig med mat och tak överhuvudet. Men det kommer endå att vara starka band mellan ens biologiska föräldrar.

Aldrig försent att söka efter sina föräldrar eller rötter!.

Loopen
2013-09-12 10:27
#5

Hej alla!

Jag kommer också från Colombia, Manizales 1976.
Hur känner du Valentina? Vill du ta reda på mer om dina bioföräldrar? Jag skrev lite om mina tankar i en annan tråd så jag kopierar dem och lägger dem nedan!

Jag har (som många andra) vacklat fram och tillbaka om jag ska ta tag i att leta efter mina rötter eller inte och nu känner jag mig redo! För detta är ju en del av mig, hur mycket jag än försökt förtränga det i alla år. Efter att jag nu har fått barn så har längtan efter att få reda på något blivit ännu större. Jag är så ny på detta att jag inte ens vet var jag ska börja men jag hoppas att denna sidan, alla inlägg och lite envist surfande på nätet ska ge mig lite tips.

Jag vet min födelsestad, vad adoptionsbyrån heter, namnet på min bio mamma. Kvinnan som var handläggare för min adoption i Colombia är dessvärre död. Jag vet att jag föddes på ett sjukhus och lämnades bort direkt efter födseln, så hon ska tydligen inte veta om jag är en flicka eller pojke. Min adoptivmamma höll mig för första gången när jag var 5 dagar gammal. That's it.

Tror ni att jag kan komma någonvart på detta?

Om någon har några tips så tar jag tacksamt emot dem!

Loopen

Lina Strindlund
2013-09-15 01:54
#6

modigt att ta  tag i det. 🙂


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: