Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 3423 ggr
pixielutt
2/24/13, 8:14 PM

Hitta en släkting

Min mormor är adopterad, jag har med hjälp av hennes information hittat hennes riktiga mamma och ca 200 släktingar på den sidan. Helt fantastiskt vad man kan få reda på, jag flyttade själv till en stad ca 8 mil hemifrån och har nu fått reda på att vi har många av våra rötter här. Men nu skulle vi vilja leta reda på hennes pappa, det finns inget namn där. Inte på födelseattesten eller på adoptionshandlingar. Är det någon som vet hur vi kan gå tillväga? Kyrkböcker och liknande är rätt så uteslutet då vi inte tror det fanns någon speciell relation mellan mamman och pappan förutom barnet.

/ M

Annons:
leemland
2/25/13, 8:55 PM
#1

Vilken tidsperiod handlar de om? Sverige? 
Lite lättare att hjälpa dig då :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

pixielutt
2/25/13, 10:05 PM
#2

Det handlar om födelse och adoption på -40talet, i Sverige ja :)

/ M

leemland
2/26/13, 2:21 PM
#3

Okej. Du kan ha sån otur att det är en dräng på gården eller en närliggande gård som är pappan. Är i nästan samma sits som dig, men jag har turen att ha ett namn att gå efter. Du kan alltid kanske fråga gamla släktingar om dom har något. Annars kan du fråga på ett släktforskarforum dom är ofta jätte snälla och hjälper till. Antingen så googlar du det eller så kan jag skicka länken när jag sitter vid datorn nästa gång :) ( sitter medmmobilen nu)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

pixielutt
2/26/13, 3:57 PM
#4

Vore jättesnällt om du kunde skicka länken :)

/ M

leemland
2/26/13, 6:31 PM
#5

Denna använder jag mig av mest . 

Det finns också en sida här på iFokus, men den är inte lika stor och man får inte alltid svar direkt http://proveniens.ifokus.se/  
tänkte skicka med den också :) 

Om du har problem skicka bara ett pm till mig så hjälper jag dig om jag kan :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

pixielutt
2/26/13, 7:23 PM
#6

Tack för länkarna :) Har du något tips på hur jag kan få fram ett namn? Det finns ingen jag kan fråga då ingen vet

/ M

Annons:
leemland
2/26/13, 8:05 PM
#7

Så lite så :) 

Du kan gå igenom kyrkböckerna.. Och kolla födelseböcker/dopböcker. Där kan vara tips.. 
Det är de jag kan komma på just nu :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

pixielutt
2/26/13, 9:34 PM
#8

Vet att det inte finns någon koppling i kyrkoböcker eller födelseböcker, det enda vi inte hittat är adoptionspapperna. Det är nog vår enda chans att hitta honom. 

Ska ta och ta fram supertänkarhjärnan ;) 
Tack för hjälpen! :)

/ M

leemland
11/2/13, 9:39 PM
#9

Lite sedan du skrev, men hur har det gått? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: