Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 4309 ggr
immobilized
8/2/12, 6:15 PM

Ni över 18 som är adopterade

Tjolahopp!
Jag har insett att jag har lite för dålig kontakt med andra adopterade. Jag känner just nu endast en förutom min bror som är adopterad och jag börjar sakna att prata med någon om sånt som bara adopterade kan förstå. Har en väninna från Kina som jag pratar med ibland. Men man kan väl aldrig få för många vänner, eller hur?

Söker dig som är 18 och äldre!
Är själv 22, fyller 23 i september.
Är adopterad från Sydkorea.
Skriv en rad om dig själv, här eller i mejl.
Första steget till att lära känna lite fler adopterade Tungan ute

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annons:
giffan
8/2/12, 11:22 PM
#1

Jag passar inte in i åldern, men finns här om du vill ha någon att prata med.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Buffaomini
8/2/12, 11:23 PM
#2

Jag är 23, fyller 24 i november.
Adopterad från Guatemala.

lillsandra
8/3/12, 7:21 AM
#3

jag är 35 och adopterad från Thailand.

deeremf
8/3/12, 4:28 PM
#4

Jag är 22 blir 23 i September jag med.

Adopterad från Brasilien.

immobilized
8/3/12, 8:35 PM
#5

#1
Äsch, egentligen spelar det inte så jättestor roll Tungan ute

#2
Såg ditt mejl nyss och svarat. Nu såg jag också att du skrivit din ålder här, haha. Jag som nyss frågade i mejlet.

#3
Thailand? spännande. Inte så långt ifrån Sydkorea! Glad

#4
Glad Va roligt med någon i samma ålder som till och med fyller år i samma månad som jag.

Hur mycket av ert förflutna vet ni om? Har ni ex namn på era föräldrar? Jag vet att min mamma födde mig utanför Seoul, ensam utan min pappa. Hon stack direkt efter födseln och lämnade bara en lapp efter sig med ett nr på. Numret visade sig vara min morfars men han vägrade ta hand om mig då min mamma kommit hem med en man (vet inte om det är min far men möjligtvis) som hon ville vara med men som familjen inte accepterade. Då hon ändå envisades att hon skulle vara med denne man vad familjen än ansåg så slängdes hon ut ur släkten. Hela släkten frös ut henne och sedan dess hade inte min morfar haft kontakt med henne. Eftersom jag föddes ur en relation som inte familjen accepterat så ville han heller inte ta hand om mig och ingen i familjen heller.

Så jag slussades vidare till ett barnhem tills jag fick komma till en fosterfamilj i väntan på ett nytt hem. Jag var 13 månader då jag kom till Sverige. Har inget namn eller dyl gällande mina föräldrar eller någon i släkten. Det står bara okänt. Min morfar lämnade tydligen inga uppgifter kring släkten i form av namn eller så.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

deeremf
8/3/12, 11:02 PM
#6

Det var lite av en historia, ganska ruttent av familjen men antar att olika länder har olika kulturer.

Vet endel om mitt förflutna, Jag är den yngsta av tre bröder.

Mitt Brasilianska namn är Josè Maria Rodrigues Cardoso (ja Josè Maria är ett pojknamn) alla vi bröder blev adopterade.

Den mellersta hamnade i en annan familj i Sverige då han hadde lite mentala skador som mamma och pappa inte hade tiden och orken med.

Mina bioföräldrar var/är katoliker som bodde i den brasilianska slummen, utifrån våra födelsepapper så kan man tyda på att vi flytta runt endel innan vi blev bortadopterade.

Min biomor lämnade min biofar och han skaffade en ny tant.

Efter att hon försvann slutade jag äta och jag hamnade på sjukhus av utsvältning.

Den nya tanten försökte amma mig men det gick inte så bra då jag inte ville ha.

Hon skänkte också min äldre bror (mellan) med sprit och slog honnom med en käpp, därför han har de skador han har.

Grannfrun slog larm och vi blev skickade på barnhem.

Det var förresten svårt att adoptera bort barn över en viss ålder som mina bröder var. Så det var väl tur att det fanns någon som ville ha oss alla tre.

Sen 91 blev vi adopterade och från där har saker och ting hänt.

Annons:
[alisja]
8/5/12, 12:30 AM
#7

Fyller 18 i år och är adopterad från sverige. Oskyldig

immobilized
8/5/12, 5:27 PM
#8

#7
Det gör ingenting Glad

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

lillsandra
9/5/12, 1:13 PM
#9

#5 eller hur. Himla nära.

har koll från vilken stad jag kommer ifrån och vad mina föräldrar heter. Men när jag adopterades så var det lite krav på att ha båda föräldrarnas namn på papper. Dock så vet man inte om det stämmer eller ej. Jag vart ju till under slutskedet av Vietnam kriget och många soldater åkte via Bangkok hem. Så vem vet, jag kanske är en gatukorsning.

ShegoFan12
9/5/12, 9:32 PM
#10

Är adopterad från Ryssland

Helena92
10/1/12, 12:28 PM
#11

Hej, är 20 och adopterad från Estland :)

Ha det så gott alla människor!

/ Helena

emmieswords
10/6/12, 9:20 PM
#12

Är det bara jag som är adopterad från polen:-(

jag vet väldigt lite, had evarit kul att veta mer…   Men svårt när man inte har super kontakt med sina adoptiv föräldrar.

neemee
11/20/12, 9:44 AM
#13

Hej

Jag är 29…snart. Bor i Göteborg med dotter och sambo. Adopterad från Thailand av min faster.

Har både haft kontakt och träffat biologisk familj och släkt flera gånger under åren.

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

 

Thumbnail

 

 


#
Är skribent hos ett företag som har samarbete med Google.

# Är skribent för tidningen MF ( Månadens Företag)

# Är även Artikelförfattare och Medarbetare här hos Thailand.ifokus.se

 

Bedriver även NeeMee FOTO & FILM Produktion.



Annons:
[Jonienie]
2/26/13, 6:33 PM
#14

Hej på er!

Vet att tråden är lite gammal men tänkte fråga er om någon här har tänkt att göra en första återresa till Korea i sommar?

Är 27år och adopterad från Seoul och tänker resa dit för första gången till sommaren?

[snöflingor]1
3/13/13, 11:23 AM
#15

Hej där! :)

Jag är 29 år och adopterad från Indien.

Wille93
3/17/13, 10:45 PM
#16

Tjenare! :) Jag heter William Axelsson och jag är född i Calcutta, Indien:). 20 år gammal och kom till Sverige när jag var 4 månader! Någon mer från Calcutta i liknande ålder?? :)

Upp till toppen
Annons: