Annons:
Etikett01-att-vara-adopterad
Läst 9557 ggr
Tussebus
4/30/09, 7:38 PM

Fördelar/ nackdelar med att vara adopterad?

Jag är nyfiken på vad ni som är adopterade tycker är fördel respektive om det finns nån nackdel med att vara adopterad?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Brullebro
4/30/09, 9:52 PM
#1

Vad skulle va nackdelen med att komma till ett ställe där man blir älskad ?

Tussebus
5/1/09, 12:22 AM
#2

Hehe det kanske inte är alla som har den turen :) Förhoppningsvis gör de flesta det dock :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Brullebro
5/1/09, 10:46 AM
#3

Ja, jo jag förstår :)

giffan
5/1/09, 11:19 AM
#4

Mina fördelar är ju att jag antagligen inte skulle ha levat om ingen velat adoptera mig.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MoiraIne
5/1/09, 8:02 PM
#5

För min del blev det ju så illa att det inte kunnat bli värre ens om jag dött…

Men meningen med adoptionsinstituet är ju att ge barn den rätt till "en glad, harmonisk och lycklig uppväxt i en kärleksfull miljö" som inte är möjlig i den biologiska familjen. Så om allt fungerar som det är tänkt så ska det ju inte finnas några nackdelar med att vara adopterad?

Tussebus
5/3/09, 12:46 AM
#6

Man skulle kanske debattera adoption vs. familjehem eller vad det heter?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
giffan
5/3/09, 1:44 AM
#7

Det finns så många fördelar men lika många nackdelar.

I mitt fall så blev det inte så bra som man kunde önskat. Min bror som senare hanmade i fosterhem, blev riktigt dåligt omhändertagen i de olika hemmen. Så jag vet egentligen inte vad som är bäst.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
5/3/09, 12:38 PM
#8

Intressant. Det är förstås jätteolika hur det kan bli.

Vad jobbigt att din bror blev så dåligt omhändertagen #7Rynkar på näsan

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
5/3/09, 7:13 PM
#9

Jag tror personligen att adoption är bättre än familje hem.

Familje hemmen tar hand om ett barn och får betalt för det, när barnet inte passar in byter man bara ut det. (lite hård draget men inte osanning)

Adopterar man barn så är det för att man vill ha ett barn och man står i långa köer och väntar och betalar dyrt för att få sitt barn. man byter då inte bara ut det.

Sen att det tyvärr kan bli fel när man fått sitt barn är ju bara riktigt trist. Det kan säkert hända när man inte adopterar oxå, men det är helt olika sätt att få barn på, det går inte att komma ifrån.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Buffaomini
5/4/09, 1:11 PM
#10

för mig personligen så är fördelen att jag har det mycket bättre här. jag har mer förutsättningar. har chans att verkligen vilja leva det liv jag vill.

nackdelar..kommer inte på några..

[lisalll]
6/6/09, 11:45 PM
#11

ser inga naktdelar utan att vissa bara är det roligt men tänck om man har ngt syskon eller så jag har ärr på benen men mina färäldrar vet ej varför men tänck om ja hadde en tvilling Cool man måste få drömma sig bort en bra sak är att ja lär mig jätte fort spanska ja har ju bott där  nästan i 1 år det tror monga att de är därför ja ee så duktig (stolt)

ShegoFan12
2/25/14, 6:43 PM
#12

Om jag inte hade blivit adopterad så hade jag varit död eller så hade jag hamnat på gatan! ryska barn hamnar faktiskt ute på gatan om ingen har adopterad barnet på jätte länge ca 10-11 år.. tur att jag inte blev ett gatubarn. Jag trivs bättre här i Sverige.. Skulle aldrig ha trivts i Ryssland. Om polisen hade kommit 1 dag senare så hade jag varit död. Så det är tur att polisen kom då den kom.

deeremf
2/27/14, 5:46 PM
#13

#12 så är det i Brasilien också, 10 år = ut!

Nackdelar är kanske att man inte har någon som helst  medicinsk bakgrund mer än det som blir upptäckt.

Får man barn kan man ha oturen att de liknar människor man inte vet vem är.

Fördelar är ju att oansett vad har man alltid föräldrar man vet vill ha just dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: