Annons:
Etikett07-att-söka-sina-rötter
Läst 4295 ggr
giffan
10/16/09, 5:31 PM

Spårlöst

Idag ringde de från spårlöst. Jag har ju sökt till dem om hjälp att hitta min biologiska mamma. Första gången började de söka lite, men kom fram till att det var för lite att gå på, så de la ner det. typiskt.

Sen har jag skrivit en gång till och då fick jag bara ett svar att det var så många som sökt att de inte kunde ta mitt fall.

Men nu går de tydligen igenom äldre ansökningar och de ville ta upp mitt "fall" igen!!!

Så snälla alla håll tumamrna nu att det går vägen!!!!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Trixyman83
10/17/09, 2:16 AM
#1

Självklart! Ska man Göra det!

Trixyman83
10/17/09, 2:17 AM
#2

Självklart! Ska man Göra det!

giffan
10/17/09, 2:22 AM
#3

#1 Trixyman, skriv till dem du med, kanske de kan hjälpa dig att söka rätt på din mamma…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

LaSadie
10/19/09, 5:44 PM
#4

Jag håller tummarna för att de tar upp ditt "fall" och hjälper dig hitta din mamma!

[Wiveka]
10/19/09, 8:51 PM
#5

Håller tummarna, giffan!!

xoxoLinnea
10/31/09, 2:14 AM
#6

ja verkligen! hoppas hoppas.Skrattande

Hur går man tillväga förresten?

Annons:
giffan
10/31/09, 11:04 AM
#7

#6 Jag skrev ett mail till dem och sa att jag ville försöka hitta min biologiska mamma. Det finns formulär på tv4.se som man kan fylla i, sen har jag fått mail svar tillbaka, och nu senast ringde de mig. Mitt "fall" har varit uppe förut, men de la ner det då jag inte har så mkt att gå på..

Jag har ett namn,ålder på min biologiska mamma, ett sjukhus där jag är född, läkarens namn och lite annat… så jag vet inte vad de vill att man ska ha… adress å tele nr kanske haha

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

IngalillS
11/10/09, 6:19 PM
#8

Hoppas du hittar din mamma, jag hittade min mamma nu genom frälsningsarmén. Då min biologiska mamma har tappat kontakt med min äldre bror skall jag be frälsningsarmén leta efter honom med. Ångrar bara att jag inte gjort detta tidigare

giffan
11/10/09, 10:39 PM
#9

#8 Oj vad kul. Min adoptivmamma hade ett barn hon adopterat bort, de hittade varandra genom frälsningsamén.

Vart är du adopterad ifrån?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
11/14/09, 12:01 AM
#10

Har du hört nåt mer giffan?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Tussebus
11/14/09, 12:06 AM
#11

Du höll på att luska lite på egen hand ett tag, har du fått fram nåt mer, giffan?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
11/14/09, 12:21 PM
#12

Jag har inte hört någe mera från tv. Och man får skriva under på att man inte försöker söka på egenhand, allt som gäller den man söker efter ska gå igenom dem just nu… Så jag får vänta.

Men jag fick ju fram ganska mycket då jag själv försökte söka, så nu har de många bra trådar att gå på.. Hoppas.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
11/17/09, 11:50 AM
#13

Har fortfarande inte hört något från Tv… Undrar om jag ska behöva höra av mig till dem?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Trixyman83
11/17/09, 12:41 PM
#14

hmmm kanske det.Dåligt om de inte ringer.

giffan
11/17/09, 12:49 PM
#15

Ja verkligen, fast jag är nog lite rädd för svaret, så jag väntar nog ett tag till med att ringa… tror jag.. svårt att bestämma mig… kan ju skicka ett mail…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
11/17/09, 1:18 PM
#16

mmmm jag var likadan.väntade och Ringa Väldigt länge till hon som kom hem nu från Indien. Men Fick Ifall reda på namnet på mamma och det är AnJana.Och fick adress till en nunna iindien.

Trixyman83
11/17/09, 1:19 PM
#17

Hmmm var inte rädd för svaret.Jag troddde det värsta.Men Svaret är inte alltid så.

giffan
11/17/09, 1:45 PM
#18

Nä jag fegar nog ur lite… måste skärpa mig!

Så kul att du har fått en namn nu iallafall.

Kanske du skulle anmäla dig till programet?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
11/17/09, 1:59 PM
#19

Ring till dem Giffan! Håller tummarna!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

giffan
11/17/09, 2:08 PM
#20

tack. Har inte ringt ännu…..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Trixyman83
11/17/09, 2:24 PM
#21

Hmmm kanske man borde göra anmäla sig.hmm vet inte riktigt vill juinte vara med i live tv.Men jag ska in och läsa på spålöst och se vad där står.Du kanske ha en sida?, Ring när tiden känns rätt.Det gjorde jag.

giffan
11/17/09, 2:29 PM
#22

gå in på tv 4 sen finns det olika program flikar där…

här är en länk http://www.tv4.se/2.744/sparlost

med chans för att jag får flera konkurenter till att mitt program blir av…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
11/17/09, 2:54 PM
#23

Hmmm var inte menning att sätta konkurens på din sida och svar.Hmm ta bort länk igen om du kan.så slipper du fler som vill söka där.Jag har ju redan fått en del fakta och får ett brev denna vecka med information hon hämta.Ska inte söka på spårlöst.Men ville gärna se vad där stod ifall. MVH trixy

giffan
11/17/09, 5:35 PM
#24

#23 Absolut inte. Alla som vill ska ha möjligheten att söka!!  Det är ju inte ens säkert att de vill ta sig an mitt "fall" Det är ju det den här sidan är till för, att vi ska hjälpa varandra att våga leta och att våga prata om det som är jobbigt.

Jag blev så glad i dag när du skrev att du fått din mammas namn, och att du skrev att mycket var tackvare att du hittat adopterade.ifokus. Det gör mig så otroligt glad att man kan hjälpa varandra. Och jag hoppas flera kan få den hjälpen.

Om du känner att du skulle vilja söka till programet ska du göra det för att du vill och inte fundera på om du tar någon annans plats. För när jag söker kan det lika gärna vara jag som tar någons plats…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
11/17/09, 9:23 PM
#25

Ja det Har du Faktiskt alldeles rätt i.Ja Får faktiskt ta och ursäkta mig att man skrev på det visset.Mm alla ska Ju ha rätt för att söka sina rötter.Och det var ju genom denna sida som allt började för mig och mitt sökande.

Skulle vilja ta bort det som man skrev.

Ber om ursäkt för senaste inlägg.Alla ska Ha Rätt.Tänkte inte riktigt där när jag skrev.

Trixyman83
11/17/09, 9:26 PM
#26

Hoppas du ursäktar.

Trixyman83
11/17/09, 10:22 PM
#27

och till andra som läser detta.

SRy

Annons:
Trixyman83
11/17/09, 10:30 PM
#28

Vill ta bort mitt inlägg som fan där.vet inte vad jag tänkte.

Trixyman83
11/17/09, 10:32 PM
#29

Är tacksam för sidan och alla som är här.

giffan
11/17/09, 10:42 PM
#30

Trixyman du är ursäktad!! absolut.

Ibland kan det vara svårt att få fram vad man menar och hur man menar när man skriver. Kanske skulle jag inte skrivit så som jag skrev heller. Man vet aldrig hur andra tyder det man skriver.

Inom en timme kan du alltid redigera dina egna inlägg. Då klickar du bara på hantera inlägg som visas i högra hörnet i det inlägget du vill redigera. sen kan du ändra det du vill ändra. Vill man redigera senare kan endast jag som Sajtvärd göra det och då talar du bara om vad du vill ha ändrat, enklast att göra det i PM.

Jag tror inte att någon tar illa upp här. Och jag hoppas verkligen att du skulle vilja söka till programet, då kanske skulle kunna få åka tid och träffa din mamma.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
11/17/09, 11:55 PM
#31

Ja ibland kan det vara svårt att kanske uttrycka sig.och vad man menar.du har rätt.Tack för ursäkt.ska kolla på spårlöst sidan och läsa allt innehåll där.OK tackså mycket,Nej tänker inte ta bort mina inlägg. Ja det hade ju faktiskt varit nått med att åka ditt.till indien asså och träffa mamma eller vad man hittar.

giffan
11/18/09, 12:02 AM
#32

Ja fundera lite på det. Skulle vara kul kanske att få komma ner och se med egna ögon… jag har alltid drömt om att åka till Florida.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trixyman83
11/18/09, 12:17 AM
#33

http://www.tv4.se/1.322926/2008/04/07/anmal_dig_till_sparlost

Ska man då skriva ett brev till dem? skrev du långt brev.?vill nog göra detta,,men skrev du en presentation om dig? och de grejor som står i länken.?och fattar inte riktigt hur långt det ska vara. Om man skrev att man kunnat skicka först till dig.?se om det är ok det man har skrivit.

giffan
11/18/09, 1:03 AM
#34

jag skrev bara lite om mig och att jag var adopterad och det jag visste om min adoption och att jag försökt lite själv att söka men utan resultat. skrev inte jätte långt men att de skulle förstå att det är viktigt för en som är adopterad att hitta sig själv typ.

Sen skickade jag det, på mail tror jag att det var.

men om du vill får du gärna skicka till mig så kan jag läsa det först.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Trixyman83
11/18/09, 1:18 AM
#35

hmmm Ok ska skriva imorgon.kommer att skicka.till dig

Nu sov dax….

lillsandra
11/23/09, 8:25 AM
#36

självklart så håller vi tummarna.

giffan
11/23/09, 9:30 AM
#37

#36 Tack!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

SysterSol
12/16/09, 11:29 PM
#38

Hoppas du kommer med! :O)

giffan
12/16/09, 11:32 PM
#39

Ja det hoppas jag med… men jag förväntar mig inget.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Jacek87
12/28/09, 5:58 PM
#40

Jag sökte till Spårlös.
Men jag kom inte med trots att jag hade adoptionspapper med mina föräldrars namn. Addressen där dom bodde och ålder var tyvärr överstruket.

För er som söker.

- Ha inte höga förväntningar

- - - -
Själv så tror jag att Spårlöst söker först efter personerna innan dom hör av sig. Vem vill ha ett olyckligt slut i programmen?

- - - -
Är född i Olesnica i Polen.
Någon som är där i närheten.
Svara gärna via ett mail till den här addressen: borninolesnica@hotmail.com

Had gott

giffan
12/28/09, 11:38 PM
#41

#40 Ja det verkar så som du säger. Man sk aveta typ vart de bor just nu och lite mera därtill för att få vara med. Sen får man skriva på papper att man inte kommer göra någon egen sökning undertiden de har hand om "fallet"

jag tror inte att mitt fall kommer upp även denna gången.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Spomenka
1/2/10, 1:37 AM
#42

Lycka till, utan det programmet hade inte jag hittat min biofamilj allsGlad.

Hade "bara" adoptionspapperen med min mammas namn på, resten ordnade en advokatbyrå i Belgrad upp på programmets förfrågan.

giffan
1/2/10, 11:06 AM
#43

#42Så du har fått hjälp av programmet??

Då borde vi ha sett dig på tv då eller?? Villket program var du med i?

Nu blev jag riktigt nyfiken!!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Spomenka
1/2/10, 1:37 PM
#44

#43

Ni har inte sett mig på tv, på den tiden fick man uppgifterna och förfrågan om man ville vara med i programmet, jag tackade nej.

Det blev dock inte riktigt den upplösning jag hoppats på, då min mor var död sedan länge o. min far ännu okänd.  Fick namn o. adresser till mina syskon o. har numera kontakt med dem då o. då o. med en kusin till oss.

Jacek87
1/3/10, 9:24 PM
#45

41//
Ja det är ju så juh. Dom letar innan dom svarar om man kommer vara med. Vem vill ha ett slut där någon bölar och grinar när dom får reda på att inget hittades. Det är självklart att dom har sökt på förhand.

Men Lycka till åt andra.

giffan
1/3/10, 10:23 PM
#46

#45 Ja det förstår jag med att de måste leta en del före de gör program. Men om jag visste allt själv skulle jag inte anmäla mig till programmet. Det var så jag menade. Jag har ändå ganska mycke uppgifter om min mamma, men de säger iaf att jag vet för lite, för de ville gärna att jag hade hennes person nr… Då skulle allt vara så mkt enklare för mig med om jag hade alla de uppgifterna.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Jacek87
1/9/10, 4:33 AM
#47

ok =)

M
8/24/21, 10:47 PM
#48

#16: hej längesen nu men skriver och hoppas på retur….. hur har det gått för dig? Jag är också fr Indien och vill hitta bio- rötter, föräldrar och gärna syskon om det finns men allt är av intresse? Hör av dig om du vill surra mer, Vh, Maria

Annons:
Upp till toppen
Annons: