Annons:
Etikett02-att-adoptera
Läst 2959 ggr
Moas97
2/20/11, 1:30 PM

Måste man ha speciell anledning?

Vet inte om det redan finns sådant här inlägg på adopterad.ifokus, så jag frågar ändå :) Måste man ha en speciell anledning till att få adoptera? Blev nyfiken på denna fråga då jag följer programmet "Spårlöst" ..

/Moas97 :)

Annons:
[Wiveka]
2/20/11, 8:55 PM
#1

En del givarländer vill ha intyg från blivande adoptivföräldrar om att man har svårigheter att få biologiska barn.

MajaL
2/22/11, 4:08 PM
#2

Det underlättar helt klart som #1 säger om man har svårigheter.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Lina Strindlund
8/19/13, 6:04 PM
#3

Men varför måste man ha svårt att få biologiska barn??

 Tänk om man (som jag) inte vill föda barn och dessutom tycker att det inte behövs födas fler barn , utan snarare att vi ska ta bättre hand om de som föds!

Vore tacksam för svar, trots att denna tråd e lite gammal….


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

giffan
8/19/13, 11:34 PM
#4

#3 Precis så kan jag oxå tycka, eller tyckte det iaf när jag var mindre.

Nu är  jag kluven… Har fått egna barn, och man växer nog med allt. Jag skulle ju såklart inte kunna leva utan mina barn, och har svårt att se att man kan kombinera adopterade barn med egna… Men kanske vissa kan det.

Men som du säger, bättre ta hand om dom som redan finns… Eller jobba mera för att oönskade barn inte ska bli till..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Lina Strindlund
8/20/13, 10:48 PM
#5

Det adoptivbarn jag känner som mår bäst och är supertrevlig, hon har en stora syster som är biologisk dotter till hennes adoptivföräldrar! 😊

Men jag menar att jag har inga barn och jag vill adoptera i framtiden. Men det verkar både dyrt och svårt, och sedan om chansen att barnen ska må bra och fungera i samhället är väldigt små, då tänker jag …. Är det värt det? och Orkar jag?

Jo, absolut borde man ändra attityden i samhället så folk inte skaffar barn om de inte är lämpliga föräldrar. Alltså jag menar, att man itne förväntar sig att alla som kan få barn skaffar barn! Utan att det ska vara ett aktivt genomtänkt val, där man diskuterat det med vänner och släkt, och kanske även en parterapeut! 🤔


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

abstn
8/26/13, 8:28 AM
#6

Varför skulle man inte kunna kombinera adopterade barn med sina "egna" tycker det är dumt av dig som är adopterad själv att säga egna? Är vi adopterade deras låtsas barn eller? Förlåt om jag misstolkade det du skrev för du menar nog inget illa men jag blir väldigt arg av det där med "egna barn". Jag är och har en adopterad  syster och en som inte är det. Anledningen är att mina föräldrar inte kunde få barn så de adopterade men på något konstigt sätt 10 år senare efter att de adopterat så fick de även ett biologiskt barn. Har även kompisar till familjen som redan hade biologiska barn med sedan adopterade.

Annons:
giffan
8/26/13, 10:12 AM
#7

#6 Jag skrev så för att det är så jag känner det och har upp levt det.

Jag delar mina föräldrar på mina biologiska och mina adoptiv föräldrar… Min adoptivmamma har alltid bettet sig konstigt, vi har alltid fått höra hur tur vi haft för att vi fick komma till dom osv… man blir lite trött på att behöva vara tacksam att man blivit "räddad" till helvetet!

När min adotiv mamma gick bort, kom det fram att hon själv hade ett biologiskt barn… Det hade hon i sin tur adopterat bort vid 2 års ålder… Och då förll många bitar på plats… Måste varit jätte svårt för henne att adoptera bort någon och sedan ta hand om nya barn sedan och alltid gå och undra över sitt egna.Och för att göra allt mycket värre, så berättade hon aldrig det här för någon. Kan förstå sedan varför hon alltid beskyllde min adoptivpappa för att det va hans fel att dom inte fick barn…

Sen har jag fått leva dubbel liv. min adoptiv mammas familj har alltid trott att jag varit deras biologiska barn, men att min bror var adopterad  han va mulatt så det va ju svårt att dölja)

Alla har vi olika synsett på olika saker.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: